ارائه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی
خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی موسوم به ۳۰۷۰ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
غلامرضا محمدی افزود: با اجرای این طرح ۳۰ خدمت عمده در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمهشدگان، توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانکهای اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان نخستین خدمت کاملا غیرحضوری راهاندازی شد.
وی افزود: بر این اساس شناسایی بیمهشدگان حائز شرایط ماده (۸۵) قانون تأمین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدان شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سامانه هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمهشده به واحد اجرایی صورت میپذیرد و مراتب از طریق پیامک به بیمهشده اعلام میشود.
محمدی گفت: علاوه بر این شیوه، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمهشده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir فراهم است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان گفت: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، تا پایان همان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمیکنند، میتوانند از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان، حمایتهای کوتاه مدت، درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک هزینه ازدواج مطلع شوند و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیریهای مربوطه اقدام کنند.