امروز: -
۲۴ مهر روز ملى پارالمپیک است. ورزشکاران جانباز و معلول از هر فرصتی برای بالندگی و تعالی بهره می گیرند تا در مبارزه با محدودیت‌های فیزیکی ثابت کنند که خواستن توانستن است .
عکاس :زینب حمزه لویی
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۹:۰۰
 
به گزارش گروه عکس خبرگزاری صداوسیما : سیدجواد موسوی ۸ سال مربی پارادومیدانی در ماده‌های پرتاب وزنه و دیسک و کلاب است او اکنون مربی ۲۴ ورزشکار و ۱۲ نفر قهرمان است که با وجود نبودن امکانات محیطی در باشگاه شهید قیانوری منطقه ۱۹ تهران مشغول به تمرین هستند.
یونس سیفی پور ۲۹ ساله از ۱۵ سالگی در رشته دو میدانی معلولین شرکت کرده است دو دوره به مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در رشته پرتاب وزنه و دیسک  رفته که موفق به کسب مدال طلا و برنز شده است در مسابقات ریو در رده پنجم قرار گرفت. در مسابقات پارآسیایی جاکارتا_اندونزی مدال طلای پرتاب کلاب و مدال برنز پرتاب وزنه را کسب کرد او در حال حاضر برای ورودی مسابقات پارالمپیک توکیو تمرین می‌کند.
آتنا محمدی‌ها از سال ۹۲ وارد رشته قایقرانی شد و در مسابقات قهرمان کشوری موفق به کسب مدال طلا شد ۲ سال در اردو تیم ملی تمرین کرد و برای مسابقات انتخاب شد، اما در جلسه بین المللی به علت کوتاهی دست هایش اجازه ورود پیدا نکرد او ناامید نشد و وارد رشته پرتاب نیزه شد او به مدت یک سال است که مشغول به تمرین است همچنین برای مسابقات آیوز تایلند انتخاب شد که به علت ویروس کرونا کنسل شد.
ناهید کوشکی متولد ۶۸ است او بر اثر تصادف دچار ضایعه نخاعی شد حدود ۱۰ ماه است که در تمرینات رشته دو میدانی پرتاب وزنه فعالیت می‌کند.
شیرین آقاملا متولد ۱۳۶۹ است از ۵ سالگی مشکل بی حسی دست و پاهایش شروع شد و تشخیص پزشکان تومور مغزی بود تا این زمان ۹ عمل جراحی باز داشته. ۷ سال است که در رشته پرتاب نیزه و وزنه فعالیت می‌کند او هدف خود که قهرمانی است را با تلاش و امید دنبال می‌کند.
با وجود مشکلات متعدد از جمله سامانه حمل و نقل، نبود محیط مناسب برای تمرین و وسایل مورد نیاز، اما تنها مرکزی است که در سطح کشور بیشترین قهرمان را دارد.
 
 
نظر شما
تعداد کارکتر های مجاز ( 700 )
* کد کپچا:
captcha