پخش زنده
امروز: -
شهردار تهران امروز از طریق سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ به سوالات و مسائل مطرح شده شهروندان پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه پاسخگویی اش به شهروندان از طریق سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ گفت: سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ نقطه اتصال مستقیم ما با مردم است و شهروندان از طریق این سامانهها میتوانند مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند. برای ما مهم است که در قبال طرح مسائل و مشکلات مردم در این سامانه ها، عکس العمل سریع و به موقع بخشهای ذیربط وجود داشته باشد.
حناچی تاکید کرد: همه مدیران شهرداری تهران وظیفه دارند به این موضوع حساسیت نشان دهند و در صورتی که انجام خواستههای برخی شهروندان در کوتاه مدت میسر نبود، باید پاسخهای قانع کننده و رضایت بخش به پیامها داده شود.
وی گفت: امروز ساعتی با شهروندان درباره مشکلاتشان از طریق این سامانهها صحبت کردم. گزارشهای مختلفی مطرح شد که از جمله آنها املاک در طرح، مشکلات حمل و نقل عمومی و اجرای ماده صد بود که به معاونتهای مربوطه ارجاع داده شد.
علاوه بر این به صورت دورهای گزارشات مربوط به این سامانهها و مسائل و مشکلات مردم مطرح و بررسی میشود و بر آن نظارت وجود دارد.
حناچی افزود: در دو سال گذشته گلایه مندی شهروندان از حوزه شهرسازی به موضوعهای دیگر سوق پیدا کرده که نشان دهنده کار موثر در این حوزه است.
بررسیهای مستمر برای کاهش نارضایتی یا گلایه مندی مقطعی مردم انجام میشود و علاوه بر این بررسی، وضعیت فعالیت سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ را نیز مورد ارزیابی قرار میدهیم.
شهردار تهران گفت: در روزهای اولی که شهردار شدم بیشتر مسائل مطرح از سوی مردم در حوزه شهرسازی بود که این موضوع هم اکنون در رده چهارم موضوعات مطرح از سوی مردم است و این نشان میدهد که مشکلات این بخش تا حدودی مرتفع شده است به صورت عمومی مراجعات مردم به این سامانهها نسبت به قبل حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است که میتواند دو دلیل داشته باشد یا نتیجه عملکردهای مناسب بوده است یا ناامید شدند، اما به نظر میرسد نتیجه عملکردها در کاهش مراجعه مردم به آنها تاثیر داشته است.
شهردار تهران در این دیدار گفت: مرکز نظارت همگانی ۱۸۸۸ در بحث شفافیت و برخورد با فساد مورد توجه و تمرکز است و در لایحه حمایت و صیانت از افشاگران فساد نیز از ظرفیتهای این مرکز استفاده خواهیم کرد.
حناچی همچنین با تاکید ویژه بر ضرورت حساسیت رسیدگی به پیامها و خواستههای مردمی منعکس شده از طریق سامانه ۱۸۸۸ بیان کرد: کاهش حساسیت مدیران ارشد و حوزههای اجرایی در رسیدگی و پیگیری پیامهای ۱۸۸۸ و ۱۳۷ میتواند به ناامیدی شهروندان از مدیریت منجر شود.
وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارشهای فصلی از سامانههای ۱۳۷ و ۱۸۸۸ در جلسات شورای معاونین گفت: پس از طرح این گزارشها مناطقی که دارای ضعف هستند، تذکر میگیرند و علت فراوانی پیام در حوزههای مختلف نیز بررسی میشود.
در این جلسه علاوه بر شهردار تهران، معاونان شهردار و برخی از مدیران کل سازمان ها، شرکت ها، ادارات نیز حضور داشتند و پاسخگوی تماسهای شهروندان بودند که قریب به ۴۰۰ تماس از شهروندان دریافت و پاسخگو داده شد.
شهردار تهران درباره لایحه افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی گفت: ۶۰ درصد حمل و نقل عمومی را بخش خصوصی به عهده دارد و منصفانه نیست که در شرایط افزایش قیمتها و تورم در کشور از آنها انتظار داشته باشیم که همچنان با قیمتهای قبل کار کنند. قانون به ما میگوید اگر برنامهای برای افزایش قیمت بلیتها وجود دارد باید اول در شورای شهر تصویب و بعد با حاکمیت مطرح شود و این مسیر قانونی طی شده است.
وی افزود: تا وقتی هزینهها در حال افزایش است طبعاً نباید انتظار داشته باشیم که قیمت بلیتها به همان شکل سابق بماند چراکه مقدار یارانه اختصاص یافته در این حوزه با قیمت واقعی افزایش زیادی خواهد داشت و ادامه فعالیتها را مختل میکند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت در ماههای اخیر سهم خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کرده است؟ گفت: دولت معمولاً با تأخیر سهم خود را پرداخت میکند، اما در چند ماه اخیر شاهد افزایش بالای قیمتها بودیم پولی در این بخش از سوی دولت تخصیص نیافته است.