به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آموزش و پرورش استثنایی کشور ،آقای سید جواد حسینی با بیان اینکه تمام مدارس استثنایی باز هستند و امر آموزش در آنها درحال انجام است گفت : در استان های مختلف بین ۱۵ تا ۹۰ درصد والدین از آموزش های حضوری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی استقبال کرده اند.
وی با تاکید بر رسیدن به پوشش ۹۹ درصدی در طرح سنجش اظهار داشت: در حال حاضر و برغم شرایط کرونایی ۹۶۷ هزار نفر معادل ۹۴ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوبت گیری کرده که از این میان بیش از ۸۴۶ هزار نفر معادل با ۸۴ درصد ارزیابی شده اند.
حسینی پیگیری مناسب سازی شبکه شاد برای دانش آموزان را با نیازهای ویژه خواستار شد و افزود: افزودن امکاناتی نظیر گویا ساز به شبکه شاد باید پیگیری شود و به زودی یک سوم از محتواهای آموزشی همه پایه ها و دروس ویژه دانش آموزان استثنایی در کانال های مخصوص آموزش و پرورش استثنایی بارگذاری خواهد شد.
معاون آموزش و پرورش افزود: مدارس باید تمام تلاش خود را بر پیاده سازی اطلس یادگیری و تشویق دانش آموزان بر استفاده از انواع روش های آموزشی حضوری، مجازی و تلویزیونی بکار گیرند.
وی تصریح کرد: راه اندازی سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی موجب تسهیل حضور و کیفیت بخشی به امر آموزش این دانش آموزان خواهد شد.
معان وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه به زودی سامانه ندای همراه برای تسهیل امر آموزش دانش آموزان تلفیقی فراگیر راه اندازی خواهد شد اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و خانواده آنان در مراکز مشاوره خانواده و مراکز مشکلات ویژه یادگیری از دیگر کارکردهای سامانه ندای همراه خواهد بود.
وی افزود: استقرار پایگاه جامع آموزش مجازی و مشارکت خانواده ها در طرح دستیار حرفه ای معلم موجب تسهیل امر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه خواهد شد.
آقای حسینی گفت: پیگیری رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس، جمع آوری اطلاعات تک تک دانش آموزان استثنایی و روش های استفاده آنان از انواع مدلهای یادگیری، ارتباط بیشتر با والدین و رفع نگرانی های آنان از جمله مواردی است که باید توسط استان ها بدقت مورد رصد و پیگیری قرار گیرد.
وی گفت: تاکنون ۴۰ دوره آموز ضمن خدمت از جمله دوره آموزش و توانمندسازی تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی برای همکاران آموزش و پرورش استثنایی تعریف شده است که از هفته آینده این دوره ها برگزار خواهد شد.
سید جواد حسینی با تقدیر از فعالیت های بانک ملی ایران در زمینه مدرسه سازی اظهار داشت: بانک ملی یکی از بانک های بزرگ کشور است که در عرصه های مختلف خدمات شایسته ای را به مردم ارائه داده است که یکی از این عرصه ها مدرسه سازی است و باید از تمام دست اندرکاران این بانک تقدیر کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ساخت ۲۱۰ مدرسه جدید برای رسیدن به استاندارد مطلوب گفت : 84 مدرسه از این تعداد تاکنون کلنگ زنی شده و در حال ساخت است و ۱۳۸ مدرسه دیگر نیازمند مشارکت خیران، دستگاه های اجرایی و بویژه بانک ها از ردیف مسئولیت های اجتماعی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نهضت توان افزایی در آموزش و پرورش استثنایی کلید خورده است افزود: شناسایی حس کم داشته و نداشته دانش آموزان و جایگزینی فناوری به جای این حس از اهداف نهضت توان افزایی است .
وی اظهار داشت: 105 نوع وسیله توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای 80 هزار نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب نهضت توان افزایی باید تامین شود.
حسینی تصریح کرد: خیران مدرسه یار، ردیف مسئولیت های اجتماعی بانک ها، شرکت های دولتی و خصوصی و مشارکت اصناف، اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه می توانند به کمک آموزش و پرورش استثنایی بیایند.
در این نشست ، مونسان معاون امور شعب بانک ملی ایران با اشاره مشارکت این بانک در امور عام المنفعه و فرهنگی و اجتماعی گفت: بانک ملی ایران از ردیف مسئولیت های اجتماعی قدم های بزرگی در خصوص مدرسه سازی برداشته است و این بانک از طریق ردیف مسئولیت های اجتماعی در خصوص تهیه وسایل آموزشی و توانبخشی کودکان استثنایی نیز می تواند ورود کند.
وی افزود: با استفاده از ظرفیت برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «بله» و بقیه ظرفیت های فضای مجازی بانک ملی، می توان مشارکت خیران و مشتریان بانک ملی را برای تامین بخشی از تجهیزات نهضت توان افزایی جلب کرد.
معاون امور شعب بانک ملی ایران تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صندوق نیکوکاری بانک ملی و پرداخت وام های قرض الحسنه به دانش آموزان استثنایی و بازپرداخت اقساط آتنو توسط خیران از دیگر راه های مشارکت در نهضت توان افزایی است.