با توسعه خدمات الکترونیکی؛
کاهش مراجعه حضوری به مراکز بیمهای استان
با توسعه خدمات الکترونیکی، مراجعه حضوری به مراکز بیمهای سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ۷۵ درصد کاهش مییابد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تامین اجتماعی این استان در دیدار با فرماندار دنا گفت: با توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی شدن خدمات، مراجعه حضوری به مراکز بیمهای سازمان تامین اجتماعی ۷۵ درصد کاهش مییابد.عباس نورمحمدی افزود: با گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی شدن آنها هم اکنون حداقل ۴۰ درصد از مراجعات حضوری بیمه شدگان و کارفرمایان به مراکز بیمهای این سازمان کاسته شده و با گسترش این طرح، تا پایان امسال ۷۵ درصد از مراجعات حضوری برای دریافت خدمات حذف میشود.
نورمحمدی اضافه کرد: به منظور حفظ سلامت بیمه شدگان، فرایند مراجعه حضوری مبتلایان به کرونا برای دریافت غرامت دستمزد و معرفی به کار یا استعلام وضعیت نیز حذف شده و این افراد میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir برای ثبت درخواست و بار گذاری مدارک مستندات پزشکی خود اقدام کنند.
وی با اشاره به جمعیت زیر پوشش بیمهای شهرستان دنا گفت: در حال حاضر ۶۳۰۰ بیمه شده اصلی اعم از بازنشسته و افراد شاغل در کارگاههای تولیدی، صنفی و خدماتی در این شهرستان، بیمه شده تامین اجتماعی هستند که با احتساب خانواده و افراد تحت تکفل، حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت این شهرستان، زیر پوشش خدمات و حمایتهای بیمهای و درمانی این سازمان قرار دارند.
فرماندار شهرستان دنا در این دیدار تسریع در ارائه خدمات به مردم را قابل تقدیر دانست و گفت: با الکترونیکی شدن خدمات، پاسخ گویی به مردم در سازمان تامین اجتماعی سرعت گرفته و این اقدامات باعث افزایش رضایت بیمه شدگان و کارفرمایان از این سازمان شده است.
حمید پناهی افزود: زمینه سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی به ویژه در بخش احداث مراکز تفریحی و گردشگری فراهم شود.