تغییر فرایند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:به منظور تسهیل در فرایند ترخیص وسایل نقلیه توقیفی در توقفگاه دستورالعمل جدیدی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تهیه و ابلاغ شده است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: درفرایند جدید دفاتر خدمات الکترونیک
انتظامی (پلیس +۱۰) مسئولیت تمام امور ترخیص سامانهای وسایل نقلیه توقیفی را بر عهده خواهند داشت.
وی درباره شیوه
جدید ترخیص وسایل نقلیه توقیفی گفت: مالک یا متصرف قانونی وسیله نقلیه توقیفی بدون مراجعه به پلیس راهور بدوا در دفاتر پلیس +۱۰ اقدام به ارائه مدارک مثبته مالکیتی و هویتی و تسویه حساب کرده و پس از احراز هویت مراجعه کننده و بررسی اصالت مدارک توسط کارشناس دفاتر پلیس + ۱۰ و اسکن آنها درسامانه، مراتب از طریق سامانه به پلیس راهور واجد صلاحیت ترخیص ارسال میشود.
بیشتر بدانید: دفاتر پلیس +۱۰ در استان ایلام
پلیس+۱۰ زیرمجموعهای از خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط پلیس در کشورمان است که در دفاتری به نام دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (دفاتر پلیس+۱۰) ارائه میشود.
رئیس پلیس راهور استان ایلام بیان داشت:پس از بررسی اسناد توسط کاربر پلیس راهور ازطریق سامانه، حداکثر ظرف مدت ۵ دقیقه پس از وصول درخواست و ثبت نتیجه در سامانه مذکور، چنانچه منعی برای ترخیص وجود نداشته باشد کاربر راهور بلامانع بودن ترخیص وسیله نقلیه را تایید و دفتر پلیس +۱۰ پس از دریافت هزینههای لازم از مالک و ثبت دریافت هزینهها درسامانه پارکینگ، ایشان را جهت دریافت وسیله نقلیه خود به توقفگاه معرفی میکند.
سرهنگ کهزادی گفت:درمرحله پایانی فرایند ترخیص، متصدی پارکینگ پس از تطبیق وسیله نقلیه باسامانه درصورت وجود همخوانی بین وسیله نقلیه و دستور ترخیص، اجازه خروج آن از سامانه ثبت و وسیله نقلیه را تحویل مالک یا متصرف و یا نماینده قانونی مینمایند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در پایان، تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان، پیشگیری از رسوب وسایل نقلیه درتوقفگاه، کاهش هزینهها و حفظ اموال و حقوق شهروندی را از جمله مزایای روش جدید دانست.