پخش زنده
امروز: -
معاون وزیر فرهنگ: جامعه شریک محور، فرصت انضباط، امنیت و توسعه هر فرآیند دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد خدادی در گرامی داشت روز خبرنگار با بیان اینکه وجه مشترک پلیس و رسانه، مردم هستند، اظهار داشت: بستر ارتباط موثر، اطلاعات است در واقع هرچه بتوانیم جامعه شریک محور فراهم کنیم، فرصت انضباط، امنیت، توسعه و هر فرآیند دیگری را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: هر جا که موفقیتی به دست آورده ایم همچون دوران دفاع مقدس، اداره کشور و مقابله با ویروس کرونا؛ آن موفقیت از آن ایجاد شراکت جمعی در حرکت رو به جلو بوده است و در هر کجا که نقطه ضعفی وجود داشته است، در واقع در شراکت نتوانسته ایم ارتباط موثر فراهم کنیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در مدل مواجهه با جریان امنیت و نظم، احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است بنابراین قدرت پلیس این است که این احساس را زنده کرده و مشخصه جمهوری اسلامی ایران در پیچیدهترین دوران خود در ناامنترین منطقه جهان، بالاترین شاخص امنیت را ایجاد کرده و احساس امنیت در کشور نیز نهادینه شده است.
خدادی با بیان اینکه قدرت امنیت، بستر هر توسعهای را فراهم میکند، عنوان کرد: در هر جایی که میخواهیم تحول ایجاد کنیم و به رفاه برسیم باید امنیت برقرار باشد و این امنیت میسر نیست مگر اینکه همه در امن کردن جامعه و ایجاد نظم شراکت داشته باشند و این شراکت نیازمند درک متقابل و مشخص کردن سهم و نقش مردم است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قدرت پلیس در رسانه مدار بودن است و همین امر باعث شده که مسئولیت رسانه را به خود رسانه واگذار کند؛ دسترسی رسانه به اطلاعات داخل دستگاه نیازمند کارکرد رسانه برای رسیدن به اثر است، بنابراین اگر به میزانی که این ارتباط دو سویه باشد و تخصص ارتباطی و رسانهای را به خود رسانهها واگذار کنند و آنها به عنوان شریک مطرح باشند و مهندسی و نحوه ایجاد ارتباط را به خود رسانهها واگذار شود، قطعا نتایج مطلوبی به دست خواهیم آورد.
خدادی گفت: اکنون با یک دگردیسی اساسی در جریان رسانه در جهان و ایران مواجه هستیم و آن ترجیح مخاطب بر رسانهها است؛ این در حالی است که از مخاطب باید به اطلاعات برسیم.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تولید اطلاعات به جای تولید دیدگاه اشاره و تصریح کرد: باید آنچه که شما از مردم میخواهید را در درجه اول ساده سازی (باورپذیری) و در مراحل بعدی مصداقی (عینی) و مقایسهای (قابل قضاوت) کنید.
وی ادامه داد: هر چه اطلاعات از فضای تبلیغی به تبیینی وارد شود و اساسا کارکرد ما کارکرد فرآورده سازی در تولید اطلاعات باشد و به جای طرح دیدگاه، دادههای اطلاعاتی مناسب با مخاطب متفاوتی که در جامعه وجود دارد، فراهم کنید، امکان درک مورد انتظار شما میسر میکند.
خدادی گفت: ما در مواجهه با یک جریان قدرتمند و سرمایه دار رسانهای در دنیا هستیم که هدف آن القاء ناکارآمدی، ناامیدی و ناامنی است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تصریح کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا امکان مقایسه ایران با سایر کشورها فراهم شد به گونهای که در هیچ دورهای این امکان وجود نداشته چرا که در زمان شیوع این ویروس، قدرت مردم ایران در یاری رساندن به همنوع و در کنار یکدیگر بودن، به رخ جهانیان کشیده شد.
وی در پایان تصریح کرد: برای موفقیت، عزت و سربلندی همه ایرانیان و دور شدن این بلا از کشور دعا میکنیم البته این موضوع امتحانی الهی است که هر فرد نشان دهد واژه فداکاری را چگونه میتواند در خود معنا کند.