صفا صبوری دیلمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت: در خیابان استاد معین ۲ پروژه داریم که یکی در انتهای جنوبی این خیابان قرار دارد و دیگری پروژه زیرگذر آزادی است. پروژه زیرگذر یک طرفه افتتاح شد که بعضی از مردم به یک طرفه بودن آن اعتراض داشتند و معتقد بودند باید ۲ طرفه شود.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: اما پروژه مهم دیگری که در انتها و ادامه مسیر جنوبی استاد معین قرار دارد، بلواری ۴۵ متری است که از داخل پادگان جی عبور میکند و در مراحل پایانی قرار دارد. این پروژه را مقداری تغییر شکل دادیم یعنی فقط محور ماشین نیست. با توجه به اینکه آنجا مسیرهای پیاده روی و پارک کم است ۲ محور به پارک اختصاص داده شده و در ۲ طرف پروژه پارک طولی تعبیه شده است. در عین حال، چون کندرو هم دارد و ایمنی عابران حفظ میشود مسیر دوچرخه، فضای سبز و پیاده روی در هر دو طرف پروژه در نظر گرفته ایم.
صبوری افزود: این پروژه حدود ۸۷۵ متر طول دارد و فکر میکنم در کمتر از ۲ ماه آینده به بهره برداری برسد. برنامه ریزی مان این است که تا عید غدیر پروژه را در اختیار مردم تهران بگذاریم. هم اکنون پروژه مراحل نهایی را سپری میکند و در حال کار کردن روی مسیرهای پیاده و فضای سبز آن هستیم.
وی گفت: در صورت باز شدن پروژه ادامه مسیر جنوبی خیابان استاد معین از بن بست خارج و به سی متری جی متصل میشود که به تبع آن تردد جنوب به شمال در استاد معین زیاد خواهد شد. به همین علت معاونت ترافیک در حال بررسی است تا احتمالا زیرگذر را ۲ طرفه کند و با آن پروژه بلوار ۸۷۵ متری انتها ترکیب شده و ترافیک منتقل شود. این موضوع هنوز در دست بررسی است و در حال کار کردن روی آن هستند.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران افزود: چون ما از داخل پادگان عبور کردیم تنها معارض موجود در این پروژه ارتش بود. باید از همکاری وزارت دفاع و نیروی زمینی ارتش تشکر کنیم. با توجه به اینکه هنوز صورت وضعیت نهایی اجرایی پروژه نیامده است درباره هزینههای آن نمیتوان اظهار نظر دقیق کرد، اما به محض اینکه پروژه به پایان برسد هم هزینههای رفع معارض و هم هزینههای اجرایی را به اطلاع خواهیم رساند.
وی درباره جمع آوری پل حافظ، گفت: در این رابطه آقای مناف هاشمی باید پاسخگو باشد، چون تصمیم گیری جمع آوری پل با معاونت حمل و نقل ترافیک است و فقط اجرای آن با ماست.
صبوری دیلمی درباره به اتمام نرسیدن پروژه انتهای باقری به همت، افزود: این پروژه در منطقه ۴ قرار دارد و شهرداری این منطقه در حال برنامه ریزی برای به اتمام رساندن آن در سال جاری است. اتمام این پروژه در فهرست پروژههای سال ۹۹ حوزه فنی عمرانی نیست مگر آنکه منطقه بخواهد آن را انجام دهد.
وی گفت: از این دست پروژهها در شهر تهران بسیار است. شاید در بزرگراه حکیم شبیه به این پروژه دهها پروژه دیگر داشته باشیم. مثلا در پروژه گیشا هم چنین انتقاداتی وجود داشت که چرا وقتی پروژه را میساختید دسترسی محلی را به اتمام نرساندید. ما استخوان بندی اصلی پروژهها را میسازیم بعد به عنوان مثال ۱۰ تا ۱۵ زیر پروژه را در طول سال تکمیل میکنیم. پروژه انتهای اتوبان باقری هم از همان دست است. با توجه به وضعیت اعتبارات در سال ۹۹ این پروژه از طرف شورای شهر در اولویت اتمام قرار ندارد.
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران درباره پروژههای اولویت دار شهر تهران، افزود: امسال پروژه زیرگذر گلوبندک در اولویت برنامه هایمان قرار دارد و ما تصمیم داریم بخش ضلع غربی را تا آخر شهریور و ضلع شرقی را تا پایان سال به اتمام برسانیم. تونل دسترسی از زیرگذر به سمت گیشا هم مراحل پایانی طراحی را سپری میکند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید امسال به اتمام خواهیم رساند. تندروهای پروژه شهید رستگار را امسال تحویل خواهیم داد.
وی گفت: ۵۰۰ کیلومتر مسیر پیاده رو که پیاده رویی جامع است که هم مسیر دوچرخه دارد و هم برای معلولان مناسب سازی شده است و در عین حال فضای سبز و مبلمان شهری دارد پروژهای کم نظیر است که تا به حال شبیه به آن را در شهر تهران نداشته ایم. نقشههای این پروژه آماده شده است. حدود ۱۰ پروژه دیگر هم داریم که بزودی در نشست خبری که بصورت برخط برگزار خواهد شد درباره آن اطلاعاتی خواهیم داد.