عملیات بهسازی و ترمیم آسفالت جاده نسیم شمال قزوین با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان زودتر از موعد مقرر به پایان میرسد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سیاوش طاهرخانی، شهردار قزوین در نشست کارگروه شورای ترافیک استان که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: بازسازی و ترمیم محور نسیم شمال یکی از دغدغههای اصلی مدیریت استان و مجموعه مدیریت شهری قزوین است که با فراهم شدن مقدمات آن از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی بهسازی محور آغاز شده و تلاش داریم کمتر از چهار ماه این پروژه را به اتمام برسانیم.
شهردار قزوین اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۳۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عملیات بهسازی محور نسیم شمال در سه فاز در دستور کار قرار دارد که فاز اول آن از حد فاصل شمال به سمت اقبالیه با برداشت زیر سازی و جابجایی گارد ریلها و تیر برقها شروع شده است.
طاهرخانی با بیان اینکه هیچ گونه توقف در طرح بوجود نیامده و با جدیت و نظر کارشناسان در حال انجام است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات زیرسازی محور نسیم شمال با تلاش شبانه روزی برای رفاه شهروندان و تردد مسافران انجام شود.
وی ادامه داد: تکمیل طرح احداث کمربندی شرق قزوین در روان سازی ترافیک تأثیر مهمی دارد و تسریع در ساخت آن از ضرورتهای توسعه شهری است.
سید محمد علمی معاون عمرانی و فنی شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: تکمیل پل امام رضا (ع) موجب رونق بخش جنوبی شهر و روان سازی ترافیک در قزوین میشود.
علمی افزود: این پروژه منطبق با طرحهای بالادستی و هماهنگ با طرح ساماندهی امامزاده حسین (ع) است که یکی از برنامههای اصلی شهرداری قزوین در کاهش بار ترافیکی در جنوب شهر به شمار میرود.
وی اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح امام رضا (ع) با هدف تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک غرب و شرق شهر و افزایش ظرفیت ترافیکی بلوار جمهوری اسلامی به عنوان کمربندی جنوبی شهر، برقراری ارتباط بین تقاطع غیر همسطح ابوترابی و بلوار جمهوری در راستای تکمیل رینگ شرقی و کاهش حجم ترافیک میدان تهران قدیم در حال ساخت است.
این مسئول با اشاره به اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی این طرح، اظهار داشت: فاز دوم این پل اتصال به پل باغستان سنتی است که کمربندی شرقی شهر را پس از متصل شدن به پل ولایت تکمیل خواهد کرد.
معاون عمرانی و فنی شهردار بیان کرد: تکمیل طرح احداث کمربندی شرق قزوین در روان سازی ترافیک تاثیر مهمی دارد و تسریع در ساخت آن از ضرورتهای توسعه شهری است.
علمی اضافه کرد: احداث کمربندی شرق قزوین یکی از طرحهای شاخص ترافیکی به طول ۶ کیلومتر است که از ۸۹ در دستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گرفته و این طرح که در محدوده میدان شورا تا میدان مینودر اجرا میشود، با هدف تسهیل در دسترسی شمال به جنوب و تکمیل چرخه کمربندی شرق قزوین در حال اجراست.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای رینگ شرقی شهر قزوین را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.