در برنامه ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر آموزش وپرورش از معلمان نمونه کهگیلویه وبویراحمد تجلیل شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، در این برنامه که رئیس جمهور و حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش حضور داشتند در ارتباط ویدئوکنفرانس با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار، هادی زارع پور مدیرکل آموزش وپرورش استان، اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم ونمایندگان رسانهها از ۵ معلم نمونه ومنتخب از سوی وزیر آموزش وپرورش تقدیر شد. در این آئین لوح تقدیر از سوی وزیر آموزش وپرورش و استاندار به محمد خردمندزاده نمونه استانی و منتخب از دهدشت، اشکان الهی از گچساران، حمیدرضا علیپور از بویراحمد، بهزام یزدانی نسب از لوداب و فاطمه مرتضوی از بویراحمد اهدا شد. در این برنامه روحانی رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت هفته معلم، تداوم فعالیت و تقویت این سامانه را حتی پس از بازگشایی کلاسها ضروری دانست وگفت: به مرکز ملی فضای مجازی دستور دادهام نواقص سامانه شاد رفع شود. رئیس جمهور یادگیری یک مهارت در کنار زبان دوم و سواد مجازی برای دانش آموزان را ضروری خواند و توجه به تربیت و اخلاق، تقویت زبان فارسی و همچنین سلامت دانش آموزان را بسیار مهم برشمرد. وی گفت: اگر کشوری سعادتمند شود و بتواند مراحل رشد را طی کند ریشهاش به آموزش و پرورش برمیگردد. روحانی همچنین با اشاره به برگزاری کلاسهای درس به صورت مجازی در ایام کرونا، با تاکید بر اینکه این گونه آموزشها حتماً جای کلاس و محیط مدرسه را نمیتواند پر کند، اضافه کرد: همکلاسی و همدرس بودن در طول زندگی برای همه ما باقی میماند و فضای مجازی و صداوسیما تنها میتواند بخشی از خلاء آن را پر کند. رئیس جمهور با اشاره به وضعیت بوجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان بیان کرد: ما علاوه بر ویروس کرونا، فشار تحریم را هم داشتیم، اما مردم ما بهترین تاب آوری را از خود نشان دادند و میتوانیم در اخلاق جوامع، اخلاق ملت خودمان را ثبت کنیم. روحانی در قیاس رفتار ملت ایران و سایر کشورها، افزود: در برخی کشورها ناچار شدند از سلاح استفاده کنند تا مانع خروج مردم از خانهها شوند. وزیر آموزش وپرورش هم با گرامیداشت یادوخاطره شهیدان مرتضی مطهری، باهنر و رجایی و ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید و تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: یکی از شاخصهای مهمی که حکومتها را با آن میسنجند حل پایدار مسائل است و اینکه در شرایط غیر منتظره به سرعت وضعیت را مدیریت و برای پیشرفت و تعالی جامعه برنامه ریزی کنند. محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه این کارآمدی محصول اثربخشی نهادهای حکومت است و مهمترین عامل در دستیابی نهادهای کارآمدی بر اساس وحدت نظری کارآمدی جریان یادگیری جامعه است ادامه داد: هرچه این جریان با کیفیتتر، هوشمندانه و دقیقتر باشد نهادها و جامعه کیفیتر خواهند بود. وی با بیان اینکه رکن مهم تحولات جامعه نظام تعلیم و تربیت است اضافه کرد: امروزِ ما، محصول آموزش و پرورش دیروز ما است و برای این محصول معلمان نقش کیفی و اصلی را دارند و جانشین تمام نداشتهها هستند. وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم حامل امانت نظام و خانوادهها است و نظام چشم امید به اقدامات معلمان دارد. وی ادامه داد: خانوادهها فرزندان خودرا به معلمان میسپارند لذا هرچه معلم توانمندتر و با انگیزهتر باشد بهتر خواهد بود. حاجی میرزایی تاکید کرد: سیاست ما در آموزش و پرورش در قبال معلمان تقویت توانمندیها، افزایش صلاحیتهای حرفهای، افزایش انگیزه آنان و ارتقای منزلت و معیشت و معلمان است. وزیر آموزش و پرورش گفت: برای اینکه معلمان با کیفتتری داشته باشیم، ستادی تشکیل دادهایم که بطور مستمر ساماندهی کمی و کیفی معلمان را برنامه ریزی میکنیم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان افزود: طرح رتبه بندی را برای اندازه گیری توانمندیها و صلاحیتهای تخصصی آنان برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه در این دولت به ثمر نشست. وی اضافه کرد: توافقی با وزارت راه و شهرسازی برای احداث ۱۷۰هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان انجام شده است و روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور مراسم آغاز ساخت ۱۴۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۱استان انجام شد. حاجی میرزایی افزود: مطالبات فرهنگیان در سال ۹۸ به بهترین وجه پرداخت شد و با کمترین مقدار بدهی در سال اخیر وارد سال ۹۹ شدیم که از این بابت از رئیس جمهور و دولت قدردانی میکنم. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع کرونا به عنوان پدیده ناشناختهای که ماموریتها در آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داد گفت: رابطه مدرسه، معلم و دانش آموز به خاطر تعطیلی مدارس آسیب دید. در این برنامه استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه شهید مطهری نمونه والگوی شاخص برای معلمی وپرورش مسئولان آینده جامعه است گفت: معلمی مقام خدایی ورسالت اصلی آن ادامه کار پیامبران است و ایفای این نقش دست پروردهایی متناسب با نیاز جامعه را تأمین میکند. دکتر حسین کلانتری با بیان اینکه ۴۴ درصد مناطق کهگیلویه وبویراحمد روستایی است و زیرساختهای مطلوب وتکنولوژی وفناوری لازم وجود ندارد و کار معلمان این دیار سختتر است افزود: با این وجود آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تلاشهای وافر وارزشمندی انجام داده است. وی ادامه داد: در روزهای تعطیل کرونایی نمونههایی فاخر از تلاش، ایثار برای ادامه تدریس را اجرا کردند که شایسته قدرشناسی است. استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: تلاشهای انجام شده برای تعطیل نشدن آموزش وگرامیداشت مقام معلم مرهون تلاش مدیرکل آموزش وپرورش استان ومجموعه خدوم این عرصه گسترده است. مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: در ستاد بزرگداشت مقام معلم وبا شرکت معلمان استان در دورههای تحصیلی ودر ۲ بخش دولتی وغیردولتی معلمان نمونه انتخاب شدند. هادی زارع پور افزود: با بررسی شاخصهای آموزشی، پرورشی، پژوهشی، خلاقیت وانتخاب از سوی اولیاء دانش آموزان ۲۵۷ معلم نمونه در استان انتخاب شد.