به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محسن وطن پرست ابراز داشت: این خدمات با سرعت در حال پیمودن گامهای مرحله رشد و رسیدن به مرحله بلوغ است.
وی با تأکید بر رویکرد شرکت ملی پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و طراحی مدل کسب و کار بر پایه سیستمهای پلتفرمی، اظهار کرد: این امکان بیش از پیش فراهم شده است تا با اهتمامی مضاعف در صدد تقویت این خدمت و ورود به بازارهای جدید باشیم.
وطن پرست با بیان اینکه بر اساس رویکردهای جدید کسب و کار، این خدمت در ابتدای مسیر تحول است، افزود: اقدامات پیشین پیرامون تکالیف مندرج در اساسنامه شرکت ملی پست، نظارت بر کالاهای عرضه شده و سالم سازی فضای کسب و کار همچنین تدابیر معمول در خصوص مدیریت وجوه حاصله، از طریق تجهیز توزیع کنندگان به دستگاههای M-POS (با همکاری شرکتهای PSP) توانایی سرویس را به گونهای فراهم کرده است که پیشبینی میشود در ادامه مسیر شاهد جهشی چشمگیر در جهت شکوفایی این خدمت باشیم.
وطن پرست با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ شرکت و ۴۸۰۰ فروشگاه در این کسب و کار از طریق سامانه گیت وی و سامانه بازار الکترونیک مشغول فعالیت اند، گفت: اهداف تبیین شده رشد ۶۵ درصدی درآمد و ۱۲ درصدی ترافیک در نه ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تحقق یافته است.
وی اضافه کرد: صرفنظر از برنامههایی که تاکنون در حوزه زیر ساختی این سرویس همانند تجهیز توزیع کنندگان به دستگاههای کارتخوان همراه انجام شده، برنامههای دیگری با هدف توسعه و مدیریت هزینه طرح ریزی شده است که در این راستا توجه ویژه به جایگاه گردش مالی بین فعالان این کسب و کار صورت پذیرفته و در قالب تسویه حساب بموقع وجوه، نمود داشته است.
مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با یادآوری اینکه در گام نخست، صدور چکهای واریز حق سهم طرفین در حداقل زمان ممکن و به صورت روزانه انجام میشود، ادامه داد: در گام دوم با برنامهریزی و تدوین پروژه تسهیم آنلاین وجوه کالا و خدمات و واریز به حساب شرکتها، فروشگاههای طرف قرارداد و اجرای آزمایشی این پروژه در دو فروشگاه منتخب، زمینه به گونهای فراهم خواهد شد تا با تسهیم برخط حق سهم طرفین و تامین رضایت ذینفعان، بر گستره این فعالیت افزوده شود.
وی افزود: در زمینه حرکت به سمت بهبود مستمر نیز برنامههایی نظیر بروز رسانی شاخصهای کیفی، تهیه و تدوین کارنامه عملکرد واحدهای اجرایی، بروز رسانی وصول وجوه، نظارت بر کاهش مرسولات برگشتی، افزایش نظارت بر توزیع دقیق مرسولات پستی، بازنگری دستورالعملها و استفاده از جعبههای پستی جهت تامین امنیت مرسولات طرح ریزی شده که بخشی از آن محقق شده است و بقیه در آیندهای نزدیک عملیاتی خواهد شد.
وطن پرست ادامه داد: علاوه بر اقدامات انگیزشی که پیشتر در راستای جذب فعالان این کسب و کار به آن اشاره شد، این اداره کل به منظور تامین حداکثری رضایت ذینفعان، پروژههایی را در کمیته بازمهندسی فرآیندهای کلیدی، با هدف چابکسازی و اصلاح فرآیندهای عملیاتی تدوین کرده است، تا زمینه حمایت از شرکتهای فعال در حوزه تجارت الکترونیک را فراهم کند.
وی افزود: در راستای کمک به اشتغال بر پایه خدمات ارزش افزوده، طرح ایجاد مراکز سرویس شتابدهی ستاپ که با استفاده از ظرفیتهای موجود شرکت ملی پست مانند تخصیص فضای اداری مورد نیاز در واحدهای پستی و تسهیلات بانکی کم بهره کلید خورده است، میتواند مولفهای اثربخش در توسعه همکاریهای فعالان این کسب و کار باشد.
وطن پرست با یادآوری اینکه همواره در طی مسیر به سمت ارائه مطلوب و با کیفیت خدمات، مشکلات متعدد درون و برون سازمانی سد راه است، گفت: حل مشکلات درون سازمانی نیازمند آسیب شناسی و بازمهندسی و حل مشکلات برون سازمانی مستلزم تعامل و رایزنیهای منطقی است.
وی ادامه داد: اداره کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس، با هدف فایق شدن بر مشکلات داخلی با همتی مضاعف پایشهای سیستمی را در دستور کار قرار داده است و بازخوردهای حاصله را همراه با تصمیمسازیهای به هنگام، در قالب گزارشهای مدیریتی جهت تصمیمگیری مناسب ارایه مینماید.
مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با تاکید بر اهمیت همکاری با سازمانها و نهادهایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرک، پلیس فتا و ... جهت فراهم نمودن بستر مناسب فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک، افزود: این مقوله نیز همواره مدنظر مقامات ارشد شرکت است و با پیریزی برنامهها و تدابیر مدیریتی که به آن اشاره شد، تاکنون توانستهایم بر مشکلات غلبه کنیم.