تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس
نحوه تقسیم حق پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی
کمیسیون تلفیق مجلس درباره نحوه تقسیم حق پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی تصمیم گیری کرد

به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل امور مجلس صداوسیما گفت: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور درباره نحوه تقسیم درآمدهای یادشده مخالفت و روش دیگری را تصویب کرد.
ابراهیم شکوری افزود: دولت در بند لام تبصره ٩ لایحه بودجه سال آینده کل کشور، بدون نظرخواهی از صداوسیما، پیشنهاد تقسیم «مساوی» درآمدهای ناشی از پخش تبلیغات تلویزیونی مسابقات ورزشی را ارائه کرده بود.
وی تاکید کرد: این در حالی است که طبق بند (پ) ماده ٩٢ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف بود تمهیدات قانونی این موضوع را با «تفاهم» دو جانبه رسانه ملی و وزارت ورزش و جوانان فراهم کند.
مدیرکل امور مجلس صداوسیما درباره مصوبه نهایی کمیسیون تلفیق در این زمینه گفت: عصر امروز اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، به تقسیم این درآمدها به میزان ۷۰ درصد در اختیار صداوسیما و ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان، رای دادند تا این درآمد از طریق وزارت ورزش و جوانان برای تقویت ورزش کشور و کمک به فدراسیونهای مربوط اختصاص داده شود.