عضو هیئت مدیره شرکت پست مطرح کرد
مناقصهها در راه است
هدف فراخوانهای پست، شناسایی الگوهای همکاری با بخش خصوصی و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری افزود: مذاکره شفاف، همکاری عادلانه و شناخت ظرفیتهای بازار کسب و کار، مهمترین اهداف فراخوان عمومی است.
وی گفت: طبق قانون مشارکت بخش دولتی و خصوصی، دو روش برای تهیه اسناد مناقصه مشارکت وجود دارد که شامل انتخاب مشاور و ارائه مدل مشارکت از سوی شرکت مشاور یا انتشار فراخوان برای شناسایی مستقیم همکار است، که مسئولان پست برای شناخت بازار و ظرفیت ها، فراخوان عمومی را برگزیدند.
عضو هیئت مدیره شرکت پست افزود: پس از پایان زمان ارائه مدارک و پیشنهادها در هر فراخوان، بررسی اسناد و مذاکره با شرکتهای متقاضی برای دستیابی به الگوی همکاری و تعیین سهم دو طرف آغاز میشود.
قادری تصریح کرد: پس از بحث و گفتگو با متقاضیان و مشخص شدن مدل همکاری و تعیین سهم دو طرف، انتشار آگهی مناقصه دو مرحلهای در دستور کار قرار میگیرد که در این مرحله، هر شرکت اعم از آنها که در فراخوان شرکت کرده اند یا حضور نداشتند، میتوانند با ارائه مدارک در مناقصه حضور داشته باشند.
وی تعداد شرکتهای منتخب در هر فراخوان را متفاوت دانست و گفت: برای یکپارچه سازی، پشتیبانی و توسعه سامانههای نرم افزاری و زیرساختهای سخت افزاری، امکان همکاری با چند شرکت نیست و تنها یک منتخب وجود دارد، اما در برخی از موضوعها، انتخاب چند شرکت متقاضی هم امکان پذیر است، حتی شرایط اقلیمی نیز در انتخاب شرکت همکار و تعداد آنها تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: در ۲ تا ۳ ماه پس از انتشار هر فراخوان، شرکتهای همکار انتخاب میشوند و قرارداد ارائه خدمت جدید امضا میشود.