پخش زنده
امروز: -
60 درصد تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می افتد و اصلاح راههای دسترسی آذربایجان شرقی در این مناطق ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی معاون امور عمرانی استاندار در جلسه مدیریت ایمنی حمل و نقل استان، با انتقاد از وضع نابسامان 30 کیلومتری شهرها گفت: توجه شهرداری به هسته مرکزی و تمرکز اداره کل راه و شهرسازی به عمق جاده ها، باعث شده تا شعاع 30 کیلومتری جاده ها رها شود.
رحمتی با بیان اینکه 30 کیلومتری شهرها از لحاظ ساخت و ساز اشباع شده است و تضاد بین ترافیک دورن شهری و برون شهری به وضوح به چشم می خورد گفت: در برخورد با تعرض و تجاوز به حریم راه در 30 کیلومتری شهرها مشکل قانونی وجود ندارد و مالکان و اصناف حاضر در این محدوده باید بر اجرای رمپ های استاندارد ملزم شوند.
وی اصلاح هندسی رمپ و لوپ های ورودی و خروجی به راههای اصلی و شریانی، کاهش سرعت تا 10 کیلومتر و تامین روشنایی 30 کیلومتری شهرها، نصب تابلو و علائم هشداردهنده خط کشی به منظور آشکار سازی علائم، احیای خط کشی ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را از اولویت های برنامه های اصلاحی در این محدوده ها بر شمرد.
سرهنگ کریم نژاد رئیس پلیس راه استان نیز در این جلسه گفت: 82 درصد تصادفات جاده ای استان در 10 درصد محورهای مواصلاتی استان به وقوع می پیوندد که محورهای تبریز _ اهر، تبریز _ آذرشهر، و تبریز زنجان به تریتب بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده اند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان هم گفت: 21 محور در مجموع به میزان 321 کیلومتر طرح در حال اجراست که از این مقدار 196 کیلومتر شامل بزرگراه اصلی و فرعی برای سال 98 هدف گذاری شده است و علاوه بر آن در سال جاری عملیات اجرایی 99 کیلیومتر از قطعات مختلف از این راهها شروع خواهند شد.
سلطانی ادامه داد: در بخش راههای روستایی نیز از مجموع 180 طرح برای سال 98 اجرای 100 کیلومتر آسفالت احداث 20 کیلومتر راه روستایی و احداث 4 پل در راههای روستایی هدف گذاری شده است.