پخش زنده
امروز: ۲۰ دی ۱۴۰۳ - ١٨:١٩:٣٤
معاون فرهنگی قوه قضائیه: هدف اصلی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین صادقی در جمع خبرنگاران درباره اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، با بیان اینکه برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها، مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم، گفت: هدف اصلی اجرای تکریم ارباب رجوع ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است.
وی افزود: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاههای نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تاکید بیشتری قرار گرفته و از سوی دیگر دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است.
وی افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آنقدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود، اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، ولی گاهی ممکن است فشار کار باعث شود که نتوانند آنطور که باید و شاید تکریم کنند.
معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه کرد و تصویب شد و از سوی مسئولان عالی قوه قضائیه ابلاغ و سال گذشته هم اجرایی گردید.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی افزود: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببینیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
وی گفت: ما میخواهیم برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.