به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی مرکز کار ایران: دومین نمایشگاه بینالمللی کار ایران با حضور دهها شرکت داخلی و خارجی و همچنین وزارتخانه ها، نهادها و سازمانهای دولتی و تعداد زیادی از استارت آپها برپا خواهد شد.
سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران با بیان اینکه این نمایشگاه با مشارکت و حمایت ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار میشود، گفت: دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس) در سالنهای ضلع غربی نمایشگاه بین المللی برگزار میشود و در کنار شرکتهای داخلی نمایندگانی از کشورهای آلمان، هلند، ایرلند، مالزی، قزاقستان، ارمنستان، چین و سنگاپور نیز در آن حضور خواهند داشت.
دبیر برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران با اشاره به اینکه در نمایشگاه سال گذشته از سوی سازمانهای مختلف بیش از ۲۰۰۰ فرصت شغلی ارائه شد، گفت: امسال پیش بینی میشود این رقم تا ۳۰ درصد افزایش یابد و شرکتهای مختلف اقدام به جذب نیروهای مورد نظر خود از میان کارجویان مختلف شرکتکننده در نمایشگاه کنند.
به گفته سعید سمیعی رییس مرکز کار ایران، برگزاری چند همایش، نشست تخصصی، کارگاههای آموزشی یکروزه و چند روزه با حضور استادان دانشگاه و مقامات دولتی از برنامههای جانبی دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران خواهد بود.
وی اضافه کرد: ویژگی بارز نمایشگاه امسال حضور و مشارکت شرکتهای مطرح خارجی است که در زمینههای گوناگون فعالیت دارند و هدف آنها علاوه بر معرفی برند و محصولات خود، بازارسنجی و جذب نیروی کار مورد نیاز در گرایشهای مختلف است.
سمیعی با بیان اینکه این نمایشگاه از سوی مرکز کار ایران و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاری میشود، گفت: بخش عمدهای از این شرکت ها؛ موسسات کاریابی و آموزشی خارجی هستند که مشخصاً در راستای یکی از اهداف مهم نمایشگاه یعنی اعزام نیروی کار به خارج از کشور و بررسی امکانات و آموزشهای موجود، در این رویداد حضور خواهند داشت.
رئیس مرکز کار ایران افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی کار ایران (ایران جابکس)، از بین بردن شکاف عمیق بین بازار عرضه و تقاضای نیروی کار است که در کشور مشهود میباشد. چرا که همزمان با گلایه مندی کارجویان از نبود مشاغل مناسب، کارفرمایان نیز در تامین نیروی انسانی متخصص خود دچار مشکلات عدیده هستند.
سمیعی گفت: در این نمایشگاه کارفرمایان ضمن معرفی فرصتهای شغلی سازمان خود، میتوانند گامهای اساسی در تثبیت برند کارفرمایی نیز برداشته و خود را در معرض انتخاب نیروهای نخبه قرار دهند. همچنین کارجویان نیز میتوانند نیازهای بازار کار را از نزدیک درک کرده و مهارتها و توانمندیهای خود را با توجه به این نیازها توسعه و بهبود دهند. این امر فارغ از وضعیت اشتغال یا بیکاری کارجویان یا کارکنان میتواند برای آنها محک جدی از دید کارفرمایان باشد.
وی خاطرنشان کرد: کارجویانی که به دنبال فرصتهای شغلی منحصر بفردی در همه ردههای سازمانی در داخل و خارج از کشورند میتوانند فرصت ملاقات و ارسال درخواست همکاری بااین موسسات را در نمایشگاه کار ایران داشته باشند. در واقع این نمایشگاه با محور قراردادن اشتغال، کاریابی داخلی و بینالمللی و حمایت از مشاغل داخلی میکوشد کارجویان و کارفرمایان ایرانی را در یک فضای مناسب به هم نزدیک کند.
علاقهمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر این نمایشگاه با شماره تلفن ۸۸۸۸۳۶۵۳ ستاد برگزاری نمایشگاه تماس بگیرند و یا به پایگاه اینترنتی www.iranjobex.com مراجعه کنند.