بازفید و هاف پست آمریکا با موج جدید کاهش نیروهای خود دست به گریبانند
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما، پایگاه های خبری بازفید و هاف پست آمریکا طی روزهای اخیر از موج جدید اخراج نیروی کار خود خبر دادند؛ که به نوعی نشانه تهدید در این الگوی اقتصادی وابسته به تبلیغات است.در بازفید این دومین موج کاهش فرصت های شغلی طی 14 ماه گذشته است. این شرکت در بیانیه ای داخلی خود از کاهش 200 فرصت شغلی خبر داد که به دنبال کاهش 100 فرصت شغلی در دور نخست تعدیل نیروهایش از بین یک هزار و 700 نفر از کارکنان آن صورت می گیرد.
هاف پست نیز این هفته حدود 10 درصد از نیروهای کار خود یا به عبارتی در مجموع حدود 20 نفر از نیروهای خود را کاهش داد.
مسئولان آنها هنوز توضیحی برای این کاهش نیروهای خود ارائه نکردند اما دلیل آن کاملا روشن است.
خبرگزاری فرانسه از نیویورک گزارش داد ، شرکت مادر هاف پست در واقع شرکت وریزون میدیا است که مالکیت شرکت های اینترنتی دیگری را همچون ای او ال ، یاهو ، وریزون میدیا سرویسز Verizon Media Services در اختیار دارد و همگی آنها با کاهش نیرو مواجه شدند.
ریک ادموندز از تحلیلگران تجارت رسانه در موسسه پوینتر در این خصوص گفت آنها با ایده تلاش برای دستیابی به شمار زیادی از مخاطبان و فروش تبلیغات به آنها کار خود را شروع کردند اما گوگل و فیس بوک گامی فراتر از جلب مخاطبان بیشتر برداشتند و در زمینه گردآوری اطلاعات عملکرد بهتری داشتند.