پخش زنده
امروز: -
یک شرکت دانش بنیان با تولید کیوسکِ خرید بلیت برای موزه ها، گام موثری در جهت کنترل فروش میلیاردی موزهها برداشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل شرکت دانش بنیان نیکوکیوسک در خصوص این سامانه و اجرایی کردن آن در موزهها گفت: این سامانه بستر لازم را برای افزایش فروش و اعمال کنترل بیشتر بر فروش بلیت در موزهها فراهم میکند.
وی افزود: فاز اول این طرح در فروردین ۱۳۹۶ در مجموعه فرهنگی سعدآباد اجرایی شد که بصورت میانگین روزانه ۱۲ هزار بازدیدکننده بلیت خود را از کیوسکهای نیکو تهیه کردند.
این استقبال باعث شد با همت سازمان میراث فرهنگی کشور در فروردین ۱۳۹۷ کیوسکهای فروش بلیت نیکو در مجموعههای فرهنگی نیاوران، گلستان و موزه ملی ایران نیز تعبیه شود و مورد استفاده قرار گیرد که در نوروز ۹۷ با الکترونیکی کردن فروش بلیت این موزه ها، شاهد افزایش چند میلیونی در میزان بازدید از آنها بودیم.
بر اساس آمار منتشر شده در ایام نوروز ۹۷ بیش از هفت میلیون و ۸۲۵ هزار نفر از موزههای کشور و محوطههایی که برای بازدید از آنها بلیت فروخته میشود، دیدن کردند که در مقایسه با آمار بازدیدکنندگان از موزهها در سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.
الکترونیکی کردن فروش بلیت و به نوعی ساماندهی فروش بلیت بازدید از موزهها از اصلیترین دلایل رشد ۱۵ درصدی بازدیدکنندگان بوده، زیرا دخل و تصرف در فروش یا نفروختن، خرید یا نخریدن بلیت به کمترین میزان خود رسیده است و سرعت فروش آن بسیار افزایش یافته به نحوی که دیگر صف خرید بلیت، مانعی برای جذب مخاطبان به موزهها نخواهد بود.
این امر نشان میدهد که با استفاده از محصولات فناورانه ساخت ایران میتوان ارزش افزوده بیشتری از بسترهای موجود کسب کرد.
توان بالای زیست بوم دانش بنیان در کشور ظرفیتی است که باید با آغوشی باز از آنها در بدنه دولتی و خصوصی کشور استقبال کرد.