پخش زنده
امروز: -
اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهم ترین ماموریت و الویت کاری این سازمان در کشور، استان ها و شهرستان ها است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز اراک؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فراهان با حضور نماینده مردم شهرستان های تفرش آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، سجادی فرماندار و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهمترین ماموریت و الویت کاری این سازمان در کشور، استان ها و شهرستان ها دانست.
فولادوند با بیان به اینکه امسال اولین سالیست که خروجی های نظام جدید ما از آموزش و پرورش فارغ التحصیل می شوند تصریح کرد: عنایت به صیانت از تقویم آموزشی و توجه به انتقال مفاهیم پیشنهاد شده در قالب محتواهای تحصیلی، یکی از این سرفصل ها است.
وی با اشاره به روند توسعه و ارتقاء سطح آموزش و پرورش در شهرستان گفت: وضعیت آموزشی و پرورشی این شهرستان بسیار مطلوب و مثبت می باشد.
نماینده مردم شهرستانهای تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی هم به شرایط و مشکلات آموزش و پرورش در بخش های آموزشی و طرح های نیمه تمام در سطح استان و شهرستان اشاره کرد.
حسینی با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح قانون بخشی از مقررات آموزش و پرورش در حال تدوین و تصویب است، گفت: یکی مباحث این است که بتوانیم به توانمندی و توانمندسازی حوزه آموزش و پرورش اقداماتی را انجام دهیم.
وی موضوع افزایش اعتبارات و درآمدهای پایدار این حوزه را تشریح کرد و افزود: قانون بودجه تخصیص یک در صد درآمد های شرکت های دولتی به اموزش و پرورش در قانون دائمی مجلس مصوب شده و پس از تایید شورای نگهبان اجرایی و منبعی برای پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستانهای تفرش ، آشتیان و فراهان در مجلس موضوع استفاده بهینه از میزان فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: اجازه تغییر کاربری برای املاک مازاد و مصرف درآمد این منابع در حوزه شهرستانی و استانی در قانون داده شده تا مشکلات تجهیزات از جمله هوشمندسازی، گازرسانی و اتمام طرح های نیمه تمام مدارس مرتفع شود.
در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهامگیری از اسناد بالادستی و بهرهگیری از ارزشهای بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشمانداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.
در استان مرکزی بیش از دو هزار واحد آموزشی وجود دارد.