به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ؛ شهلا اصولی، مدیرکل دفتر پایشونظارت بر پیادهسازی دولتالکترونیک در گفتوگو با روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در سالهای گذشته ، دستگاههای اجرای برای فراهم شدن زمینه پیگیری الکترونیکی درخواستهای مراجعان ، پرتال هایی مختص به خود برای پاسخگویی به مردم طراحی کردهاند.
وی افزود: در همین راستا مردم برای پیگیری هریک از درخواستهای خود در سازمانهای مختلف نظیر شهرداری، مالیات و سایر دستگاهها مجبور به ثبتنام در این پرتال هستند و باید به مدیریت حجم انبوه نام کاربری و کلمه عبور مختص هر سایت اقدام میکردند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، هزینههای موازی از سوی هر دستگاه برای راهاندازی پرتالی جهت پاسخگویی به مردم صورت میگرفت که موجب هدر رفت بودجه کشور بهواسطه این نوع از هزینه کرد بودجه شد.
خانم اصولی با اشاره به آییننامه ماده 8 قانون دسترسی آزاد به اطلاعات تصریح کرد: بر اساس قانون، سامانه کارپوشه ایرانیان باهدف ارائه پاسخ از سوی همه دستگاهها به پیگیریهای مردم تنها از طریق یک درگاه و همچنین تسریع در پاسخگویی به مردم، حذف کاغذ، افزایش بهرهوری و صرفهجویی در منابع، طراحی و پیادهسازی شده است.
وی ادامه داد: دریافت پاسخ و پیگیری خدمات درخواستی از دستگاهها هم بهصورت حضوری و یا الکترونیکی و همچنین دریافت قبوض مختلف نظیر تلفن، تلفن همراه، آب، برق، گاز و غیره صادره برای هر فرد بهصورت یکجا ازجمله قابلیتهای پیشبینیشده در این سامانه است.
مدیر کل دفتر پایشونظارت بر پیادهسازی دولتالکترونیک در خصوص نحوه فعال شدن کارپوشه برای هرفرد اظهار داشت: این سامانه از طریق درگاه اینترنتی به نشانی https://inbox.iran.gov.ir و همچنین نرمافزار موبایلی دولت همراه در اختیار متقاضیان قرار دارد.
وی تأکید کرد: همچنین مخاطبانی که ابزار و یا دانش فناوری اطلاعات لازم برای بهرهگیری از این خدمات را ندارند میتوانند از طریق دفاتر پستی، دفاتر خدمات پیشخوان دولت و یا دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی، خدمات آن را دریافت کنند.
خانم اصولی بابیان این مطلب که یکی از مزایای این کارپوشه مطلع شدن از دریافت پاسخ و یا نامه جدید از دستگاهها از طریق سامانه پیامکی است تشریح کرد: در این کارپوشه تنها نامههای اداری معمول درج میشود و مکاتبات محرمانه در این سامانه وارد نخواهد شد.