پخش زنده
امروز: -
تبریز 2018 یک رویداد ملی است که مطمئناً می تواند در اقتصاد کشورما تاثیرگذار باشد و به رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک موثری کند.
شهردار تبریز گفت: تبریز 2018 یک رویداد ملی است که مطمئناً می تواند در اقتصاد کشورما تاثیرگذار باشد و به رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک موثری کند.
پژوهش خبری صدا وسیما: ایرج شهین باهر در گفتگو با پژوهش خبری اظهار کرد: توسعه گردشگری استان نیازمند همکاری و همراهی دستگاه های مختلف از جمله دولت و رسانه ملی است. چرا که این رویداد یک رویداد ملی است که مطمئناً می تواند در اقتصاد کشورما تاثیرگذار باشد و به رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک موثری کند. از آنجایی که صنعت گردشگری یک صنعت زودبازده است، لذا با ورود هر یک گردشگر به شهر و کشورمان این اشتغال تحقق میپذیرد.
وی افزود: بنابراین باید در نوروز 97 یا به عبارت دیگر تبریز 2018 بتوانیم روزهای خوب و ساعاتی خوش را برای هر گردشگر فراهم کنیم تا این روند در کشور ما پایدار یماند تا سهم قابل توجهی را در جذب سرمایه و خصوصاً گردشگری داشته باشیم.
شهردار تبریز در خصوص چگونگی انتخاب تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی افزود: تبریز در اول دی 1394 به عنوان پایتخت گردشگری جهان کشورهای اسلامی انتخاب شد. سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی در راستای همگرایی 57 کشور اسلامی که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارند، تشکیل شده که توسعه صنعت گردشگری کشورهای اسلامی یکی از بخشهای مورد تأکید این سازمان است. از آنجایی که 57 کشور در این سازمان عضو هستند، به همین دلیل معمولاً این انتخاب یک بار برای هر کشور رخ میدهد، به همین سبب این مسئله اهمیت موضوع را برای کشور ما دو چندان میکند، چرا که این رویداد برای 56 سال آینده در کشور ما رخ خواهد داد.
شهین باهر تصریح کرد: انتخاب تبریز 2018 یک موضوع کلی است که تنها به تبریز منوط نمیشود. در این انتخاب، شهرهای متعدد و صاحب نام جهان اسلام حضور داشتند و انتخاب تبریز، با بررسی شاخصهای فرهنگی، تاریخی، زیباسازی و چشماندازهای توسعه گردشگری صورت گرفته است از جمله آثار تاریخی، فضاهای گردشگری و یا آثار تاریخی که ثبت جهانی شده است.
وی در خصوص اقدامات انجام شده شهرداری این شهر برای تبریز 2018 افزود: اقداماتی که در این خصوص برای بهتر برگزار شدن تبریز 2018 در این شهر انجام شده است عبارت از بحث کالبد شهر و زیرساخت های آن که تا پایان سال 96 به اتمام می رسد، بحث های فرهنگی و آموزشی که در این راستا ارائه آموزشهای لازم برای افراد مرتبط با گردشگران همچون تاکسیرانان، اصناف و کسبه بازار، عوامل راهنمایی و رانندگی، بیشتر اصنافی که در ردههای شغلی خاص تبریز هستند مانند فرش فروشان، کفش فروشان که برای گردشگران دارای جذابیت خاصی است، آغاز شده است. تقریباً 2 تا 3 هزار نفر در این خصوص آموزش دیده اند. همچنین بحث آموزش برای نحوه برخورد با گردشگران و محاوره اولیه زبان انگلیسی را برای برخی افراد در نظر گرفته ایم. همچنین کمیتههای مختلف همچون، کمیته زیرساختها، آموزش، سرمایهگذاری، نظارت و ارزیابی، فرهنگی اجتماعی، تبلیغات و ... تشکیل یافتهاند و گزارش پیشبرد برنامهها را به طور مستمر در جلسات شورای سیاستگذاری عنوان میکنند.
پژوهش خبری //