لزوم توجه شرکتهای ایرانی به تبلیغات در عراق
شبکه توزیع مویرگی ، تبلیغات و خدمات پس از فروش عامل موفقیت شرکتهای اصفهانی در عراق است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما ، رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق در نشست کمیسیون حمایت از سرمایهگذاری،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی از تولیدکنندگان و بازرگانان اصفهانی خواست با ایجاد شبکه مویرگی پخش کالا در عراق نهایت استفاده کنند.
اﺑﺮاﻫﯿﻢ ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎزاده خواستار ایجاد شبکه بازاریابی در استانهای عراق از طرف تولیدکنندگان استان اصفهان شد و گفت: اتاق اصفهان با اتاقهای بازرگانی کربلا،نجف،بغداد و بصره میتواند همکاری مشترک برای افزایش سطح مبادلات تجاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه میزان صادرات ترکیه به عراق کاهش یافته و کشور چین در حال پیشی گرفتن از ایران و ترکیه در عراق است گفت: سهم ایران در واردات کشور عراق 19 درصد است.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به اینکه تبلیغات در عراق دو برابر نسبت به تبلیغات در ایران اثربخش است و شرکتهای بازرگانی ایرانی نسبت به تبلیغات در عراق بی توجه هستند گفت: برندهای ترکیه ای در هر شهر عراق دارای چند نمایندگی خدمات پس از فروشاند ولی کالاهای ایرانی خدمات پس از فروش ارایه نمیکنند.
اﺑﺮاﻫﯿﻢ رضازاده با اشاره به راهاندازی شبکه بانکی شتاب در شهرهای عراق گفت:حضور فعال بانک های ایرانی میتوانند حجم تجارت دو کشور را افزایش دهد.