چمران :
خط 7 یکی از مدرنترین و مکانیزه ترین خطوط مترو است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مشکلات بیان شده درخصوص خط 7 متروی تهران، چک لیست پیش از بهره برداری مترو بود از اعضایی که با سخنانشان موجب دلواپسی شهروندان شده بودند خواست از مردم عذرخواهی کنند.
به گزارش
خبرگزاری صداو سیما، در پی تصمیم روز گذشته شورای شهر تهران درخصوص بازدید از خط 7 مترو به دلیل مشکلات بیان شده در صحن شورا، صبح امروز اعضای شورای شهر متشکل از مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل، رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری، غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه، مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر و عبدالحسین مختاباد رئیس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران به همراه مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ، ناصر امانی معاون پارلمانی شهردار و تمام مسئولان، مشاوران و پیمانکاران مترو از این خط بازدید کردند.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید با اشاره به سلسله بازدید های انجام شده در زمان ساخت خط هفت مترو گفت: این خط یکی از مدرنترین و مکانیزه ترین خطوط مترو است و می توان آن را پیشرفته تر از سایر خطوط به حساب آورد که البته با پیشرفت فناوری هم باید این پیشرفت وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 9 ایستگاه دیگر در این خط افتتاح نشده است ابراز امیدواری کرد سریعتر این ایستگاه ها راه اندازی شوند.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به طول 27 کیلومتری خط 7 از اتوبان بسیج تا میدان بسیج سپس میدان کتابی و بعد میدان پونک گفت: این خط یکی از خطوط پرتردد مترو خواهد بود و امروز نیز حجم زیادی از مسافر را جابجا می کند که امیدواریم تعداد بیشتری قطار وارد این خط شود.
چمران در تشریح بازدید انجام شده، تصریح کرد: این بازدید از میدان صنعت شروع شد و تا ایستگاه بسیج ادامه داشت و تمام اشخاص هرگونه سوال در خصوص خط 7 را داشتند، پرسیدند و مسئولان مترو نیز با نشان دادن دقیق موضوعات و ارائه توضیحات کامل به پاسخ دادن به این سوالات پرداختند.
وی به بازدید از مرکز کنترل مترو خط 7 همزمان با بازدید از این خط اشاره کرد و ادامه داد:در این بازدید مسئولین مترو نشان دادند که چرا تمام ایستگاهها افتتاح نشده است، توضیحات لازم در خصوص هواکش های مترو بیان شد و راه اندازی هواکش ها و ضرورت راه اندازی دیگر هواکش ها به صورت عینی و حضوری توضیح داده شد ضمن اینکه تعداد پست های برق مورد نیاز و تعداد مورد بهره برداری نیز عنوان شد و بازدید از آن صورت گرفت.
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه فکر نمی کند که سوالی بی پاسخ مانده باشد، افزود: اعضای شورای شهر هرگونه سوالی داشتند مطرح کردند و هم مشاور و هم پیمانکار و نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران و مدیر عامل مترو و هم مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو همه موضوعات را پاسخ دادند.
چمران با اشاره به نامه خوانده شده در صحن شورای شهر تهران گفت: نامه خوانده شده در شورا نامه ای بود که مسئول بررسی مترو بنا به وظیفه ای که دارد آن را نوشته بود و به مواردی که پیش از افتتاح می بایست بررسی و نواقص شناسایی می شده اشاره کرده است این موضوع برای هر پروژه ای در جریان است و به پیمانکار برای برطرف کردن آنها پیش از افتتاح داده می شود.