اعلام 20 حکم در یک روز در سازمان سینمایی// تغییرات به نفع سینما خواهد بود
رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، احکام معاونین سازمان، هیئت امناء مدرسه ملی و مؤسسه رسانه های تصویری، مشاور بخش بین الملل سازمان سینمایی را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدمهدی حیدریان در این جلسه گفت: سینما راهی است که ما باید حرفمان را با آن بزنیم و
ابزاری است که با آن می توانیم مشخص کنیم که عضو مؤثر خانواده سینما هستیم، بنابراین برای این امر باید چارچوب ها را مشخص کنیم.
وی افزود: حبیب ایل بیگی از دوستان باسابقهای است که در طول این سال ها با فاصله و بی فاصله با ما همکاری داشته است و در این مدت حملات، ناجوانمردی ها و بی انصافی های زیادی در حق وی شد اما او از سینما دفاع کرد و در بسیاری از جاها از سینما مراقبت کرد. همانطور که مطلع هستید معاونت ارزشیابی و نظارت همیشه باید مواظب باشد زیرا جای حساسی است که محصول کار و فرآیند تولید در سینمای حرفه ای در آن تبلور پیدا می کند و جایی است که باید بسیار با سینما رفاقت کند.
رئیس سازمان سینمایی درباره بنیاد سینمایی فارابی نیز گفت: علیرضا تابش با مأموریت های جدید برای دو سال آینده ابقا شد و از تلاش وی قدردانی و تشکر می کنم زیرا در این مدت به تنهایی زحمات زیادی کشیده است.
حیدریان ادامه داد: فارابی متناسب با نیازهای جدید حرکت می کند و اگر پوست انداختن آن مانند سینما نشود مانند سایر پدیده ها که نمی توانند خود را بازتولید کنند به نتیجه نمی رسد بنابراین فارابی نیاز به تغییر دارد به همین دلیل حبیب ایل بیگی را با مشورت هایی که داشتیم به عنوان قائم مقام در بنیاد سینمایی فارابی برای استقرار سازمان های تولید و راه اندازی معاونت یا بخش اقتصادی یعنی تأمین سرمایه های مورد نیاز برای سینما، بخش کودک و استقرار و تجدید برنامه و تعریف سازمان سینمای کودک انتخاب کردیم که این امور با همت علیرضا تابش و حبیب ایل بیگی اتفاق خواهد افتاد. از زحمات آقای ایل بیگی و قبول مسئولیت در پست جدید تشکر میکنم.
وی گفت: در ابتدا قصد داشتیم از نصرت الله مرادی تا آخر امسال در همین جایی که حضور داشت از توان او کمک بگیریم اما نظر وزیر بر تغییر بود. وی در ستاد اقتصادی سازمان و هم به عنوان مشاور در کنار ما حضور دارند و رمضانعلی حیدری خلیلی به جای وی مستقر می شوند. امیدواریم با این تغییر به سازماندهی مورد نظرمان در سازمان برسیم.
حیدریان در ادامه یاداور شد: تغییرات در جهت مأموریت های جدید است. حیدری خلیلی هم دوست و همراه قدیمی هستند و برای او در سمت جدید آرزوی توفیق می کنیم .
حیدریان درباره تغییرات در هیئت امناء و هیئت مدیره مدرسه ملی سینما و مؤسسه رسانه های تصویری نیز توضیح داد: در هیئت امنای مدرسه ملی 5 تغییر و درهیئت مدیره هم دو تغییر داشتیم که هدف از این تغییرات فعال تر کردن مدرسه ملی بوده است. در هیئت امنای مؤسسه رسانه های تصویری آقای جعفرپور که رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شدند، به جای بیژن نوباوه وطن و منوچهر شاهسواری، رضا میرکریمی ، مهدی یزدانی و مجید مسچی نیز حضور دارند. این دوستان با این جهت گیری انتخاب شدند که بتوانیم با شرایط جدید مؤسسات کارمان را سریع تر انجام دهند.
وی ادامه داد: مهدی یزدانی که از دوستان با سابقه ما در رسانه های تصویری بود که به عنوان مدیر عامل این مؤسسه انتخاب شده است. کاری که دکتر مصطفی ابطحی در مؤسسه رسانه های تصویری انجام میداد درست بود اما انتظارات ما با توجه به رویکرد جدیدمان خیلی بیشتر بود بنابراین شرح وظیفه ای نوشته شد. دکتر ابطحی از دوستان خوب ما هستند به عنوان مشاور از ایشان استفاده می کنیم همچنین تدوین و پیگیری آیین نامه های سازمان بر عهده وی خواهد بود.
رئیس سازمان سینمایی گفت: بازارهای جدید و موجود، صیانت از مال و اموال و دارایی و حقوق مؤلفین و سرمایه گذاران حوزه تصویر از مهمترین مأموریت های مؤسسه رسانه های تصویری است و سر و سامان دادن و تنوع بخشی و البته افزایش کمی محصولات حوزه نمایش خانگی از وظایف جدی مؤسسه است.
حیدریان افزود: علیرضا رضا داد بحث کودک را مدیریت راهبردی و اجرایی می کند زیرا سرمایه اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند. سینمای کودک و نوجوان بر عهده ایشان باشد و در ستاد سازمان هم به ما کمک کنند.
وی درباره وظایف رضا میرکریمی نیز گفت: با این سطح و نوع خلاقیت در مدیریت رضا میرکریمی در دوره جدید آشنا شدم و از زمانی که در سینمای جوان بودند او را می شناختم. در جشنواره جهانی وی استعدادهای خود را نشان داد که به دنبال آن فعالیت های بین المللی سینما را با کمک او استخراج کردیم. باید بنیاد بین الملل سینمای ایران را راه اندازی کنیم اما در حال حاضر فکر کردیم بدنه سینما را بزرگتر نکنیم. ایشان به عنوان مشاور امور بین المللی سینما در مؤسسه رسانه ها مستقر می شوند و برای اینکه پشتیبانی مالی و اجرایی تری در آنجا داشته باشیم همه فعالیت های قبلی باید در چارچوب متمرکز بین المللی سازمان اتفاق بیافتد بنابراین ایشان هیئت برنامه ریزی و طراحی خواهند داشت تا با مدیر عامل های مؤسساتی که درگیر هستند تفاهمنامه هایی داشته باشد.
وی ادامه داد: از ابتدا گفتم پاشنه آشیل سینمای ایران و آنچه سینمای ایران را محبوس کرده دیوارهای بلندی است که در اطراف راه سینما ایجاد شده است و تنها راه رها شدن از این مدار بسته، حوزه بین الملل است که مأموریت سختی دارد و حرکت بخش بین الملل بسیار تأثیر حیاتی بر روی سینما دارد که محصولاتمان جهان پسند شود، از همکاری و همراهی ایشان هم تشکر می کنیم و امیدوارم مجموعه این تغییرات به صلاح سینما باشد.