کارآفرینی مترداف با ارزش آفرینی است نه اشتغالزایی
کارشناس بازاریابی و برند تاکید کرد: در دنیای امروز کارآفرینی را مترادف با ارزش آفرینی می شناسند نه اشتغالزایی.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ سالار معینی کرمانشاهی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: متاسفانه این بحث در کشور دچار یک غلط مصطلح و هم معنی اشتغالزایی شده است.
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی در دنیای کسب و کار امروز بسیار بحث پر حرارتی است، افزود: کارآفرین به فردی گفته میشود که مخاطره ها، سازماندهی و اداره یک فعالیت اقتصادی را تقبل کند.
معینی در ادامه با عنوان اینکه کارآفرین علاوه بر اشتغالزایی باید به مفهومی تحت عنوان ارزش آفرینی بیشتر توجه داشته باشد، اظهارداشت: در دنیای امروز کارآفرین را مترادف با ارزش آفرین میدانند.
کارشناس بازاریابی و برند ضمن اشاره به سه سطح کارآفرینی خرد، میانی وکلان گفت: کارآفرینی از دغدغههای اصلی امروز بسیاری از مدیران سازمانها محسوب میشود.
وی افزود: استفاده از افکار وایدههای نوآورانه میتواند منشا تحولات عظیمی درسازمانها و همچنین سرعت حرکت چرخهای توسعه اقتصادی کشور شود.
معینی کرمانشاهی با بیان اینکه کارآفرینی نماد نوآوری و موفقیت در امور تجاری و کارآفرینان پیشگامان این عرصه هستند، یادآورشد: اقتصاد تحت تاثیر کارآفرینی قرار دارد و اگر سازمانها نتوانند خود را با تحولات پرشتاب جهانی همگام سازند دچار حالت ایستایی شده و بدون شک درآینده حضور فعالی نخواهند داشت.
فرهنگ کار و تولید در کشور تقویت شود
دانش آموخته مدیریت استراتژیک در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد بر ضرورت تقویت فرهنگ کار، تولید و خرید کالای ایرانی در جامعه تاکید کرد.
محمد حسن قدیری ابیانه، استقرار عدالت اجتماعی را از جمله اصول مهم اندیشههای دینی امام خمینی رحمت الله علیه برشمرد و افزود: بهره برداری بهینه از امکانات و منابع کشور، قرار گیری فرصتها در اختیار همه افراد جامعه و ... از جمله مصادیق عدالت اجتماعی است.
وی همچنین با بیان اینکه استفاده درست و مطلوب از منابع طبیعی در آموزههای اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهارداشت: این منابع خدادادی تنها متعلق به یک نسل نیست بلکه متعلق به تمامی نسلهای آینده است.
این دانش آموخته مدیریت استراتژیک با اشاره به این جمله که انرژی اعم از نفت و گاز عامل توسعه و پیشرفت در هرکشوری است، گفت: خوشبختانه کشورهای صاحب نفت مانند ایران از این اهرم توسعه به نحو احسن برخوردار و در برابر کشورهای استعمارگر نیازمند و تشنه نفت و گاز هستند.
وی افزود: کشورهای استعمارگر برای دستیابی به این نیاز همواره میکوشند تا این اهرم را از دست کشورهای نفت خیز خارج و به ضد اهرم تبدیل کنند.
قدیری ابیانه در ادامه ترویج خام فروشی نفت، عدم تولید ثروت، تضعیف فرهنگ کار و تلاش، مصرف گرایی، تقویت فرهنگ خرید کالاهای خارجی، واردات کالاهای مصرفی و ... را از جمله سیاستهای استعمارگران برای خروج دلارهای نفتی از جیب ملتهای صاحب نفت دانست و اظهارداشت: ملت ایران و سایر کشورهای نفت خیز باید بر خلاف مسیر اهداف و برنامههای ممالک استعمارگر حرکت کنند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ کار، تلاش، تولید و خرید کالای ایرانی باید در جامعه به یک ارزش تبدیل شود، گفت: تولید کالای ایرانی باید از مزیت رقابتی برخوردار باشد و در سطح بازارهای داخلی و خارجی خوش بدرخشد.
این دانش آموخته مدیریت استراتژیک بر ضرورت تقویت فرهنگ خرید کالای داخلی در جامعه تاکید کرد و افزود: بدون شک با فرهنگ سازی در این حوزه چرخ تولید و اشتغال مملکت تندتر خواهد چرخید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم پرهیز از پدیده خام فروشی نفت در کشور تاکید کرد و اظهارداشت: این پدیده آفت جدی در اقتصاد ملی است.
قدیری ابیانه گفت: نفت و گاز جزء منابع ملی کشور به شمار میروند و فروش بدون حساب و کتاب این ذخایر مملکت را در سالهای نه چندان دور با بحران مواجه خواهد ساخت.
وی همچنین افزایش ارزش افزوده در صنعت نفت را گامی بسوی کاهش پدیده خام فروشی دانست و افزود: نفت یک سرمایه ملی است بنابراین میطلبد از این سرمایه بصورت جدی حفظ و حراست شود.
این دانش آموخته مدیریت استراتژیک تاکید کرد: درآمدهای حاصل از فروش طلای سیاه باید در امور زیر بنایی، تولید، اشتغال و مواردی از این دست هزینه شود نه واردات کالاهای خارجی.