مدیرعامل گروه سایپا در نشست کمیسیون صنایع مجلس وخودروسازان و قطعه سازان از تولید 600 هزار دستگاه در یک سال اخیر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سایپانیوز، در اولین نشست اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در سال جدید که مدیران ارشد دو خودروساز بزرگ کشورمان و تامین کنندگان حضور داشتند ، حاضران ضمن تاکید بر تعامل بیشتر جهت افزایش تولید در سال 96، راهکارهای این موضوع را بررسی کردند.
مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این نشست تصریح کرد: قطعه سازان نقش بی بدیلی در تامین به موقع قطعات در سال 95 داشته اند و امیدواریم با توجه به برنامه افزایش تولید خودرو در سال جاری کماکان قطعه سازان در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال بتوانند نقش صنعت ،به ویژه خودروسازی را در تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال به خوبی ایفا کنند.
جمالی با بیان اینکه 80 درصد صنعت خودروسازی توسط قطعه سازان مدیریت می شود، گفت: آنچه که در صنعت خودروسازی رخ می دهد 20 درصد آن را خودروسازان و 80 درصد را قطعه سازان مدیریت می کنند و خودروسازی در واقع به عنوان تلفیق کننده عمل می کند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه بحران جهانی برای صنعت خودروسازی به وجود آمد، افزود: رکود در تمامی بخش ها از جمله مسکن وجود دارد اما در خودروسازی به دلیل تعامل مناسب قطعه سازان و خودروسازان بحران به خوبی مدیریت شده است.
جمالی ادامه داد: اگر تعامل بین قطعه سازان و خودروسازان وجود نداشت سایپا نمی توانست تولیدات خود را از 350 هزار دستگاه به 600 هزار دستگاه برساند.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه فروش و تولید خودرو در کشور کار ساده ای نیست ، تصریح کرد : به باور ما در سال جاری نقش تحریک تقاضا در بازار داخلی بسیار مهم هست و گروه سایپا با استفاده از طرح های مناسب همچون صادرات و خروج خودروهای فرسوده، سعی بر تامین نیاز بازارهای داخلی و خارجی خواهد کرد.
افزایش 18 درصدی تولید محصولات زامیاد
مدیرعامل زامیاد از رشد تولید انواع محصولات این شرکت در سال 95 خبرداد و گفت : با تولید 27826 دستگاه انواع محصولات تجاری رشد 18 درصدی را ثبت کردیم. فریدون حمیدی دو عامل تولید و فروش را به عنوان عامل اصلی بقاء هر بنگاه اقتصادی دانست و اظهار داشت : پارسال با تمام موانع و مشکلاتی که در این دو بخش داشتیم، توانستیم بخش عظیمی از برنامه های استراتژیک و عملیاتی طرح ریزی شده در زامیاد را جامه عمل بپوشانیم. مدیر عامل زامیاد تاکید کرد : در بخش تولید سنگین، پس از 5 سال وقفه با همکاری شرکت ایویکو ایتالیا، 176 دستگاه کشنده استرالیس و یوروکارگو در سال گذشته تولید شد که علاوه بر افزایش سبد تولید محصول گروه خودروسازی سایپا، موجب شادی و نشاط در مجموعه زامیاد و ورود آن به بازار داخلی موجب رونق شد. حمیدی، تصمیم گیری درست و صحیح در انتخاب سبد محصول و ایجاد راهکارهای مناسب فروش و بازاریابی را موجب رشد و شکوفایی هر بنگاه اقتصادی دانست و تاکید کرد: با کمک نیروهای متخصص موجود در تمام حوزه های کاری و رده های سازمانی زامیاد می توانیم به آینده شرکت امیدوار باشیم. مدیرعامل زامیاد در ادامه به ارتقاء در حوزه خدمات پس از فروش این شرکت اشاره کرد و یادآور شد : دستیابی به استانداردهای بالاتر در حوزه خدمات پس از فروش و بهره گیری از شبکه خدماتی گسترده بر پایه دانش، مهارت و فن آوری روز علاوه بر افزایش فعالیت ها در این حوزه، موجب ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و ارزش آفرینی برای سایر ذی نفعان خواهد شد. مدیر عامل زامیاد گفت : امید است در سالی که به نام " سال اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال" نام گذاری شده شرکت زامیاد بتواند با حمایت های همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیریت گروه خودروسازی سایپا با تولید محصولات جدید و به روز همچون گذشته نقش مهمی را در اشتغال، رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.
تامین بموقع قطعات مهمترین عامل رضایت مشتری
مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا گفت: امید است با سفارش گذاری هدفمند بتوانیم نسبت به توزیع هر چه بهتر قطعات اصلی در سطح کشور و افزایش رضایت مندی مشتری گام بلندی برداریم. به گزارش سایپا نیوز؛ نشست صمیمانه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت خدمات فنی رنا با مدیران نمایندگی های خدمات پس از فروش وعاملیت های مجاز فروش قطعه برگزار شد. در این مراسم مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا ضمن تبریک سال نو گزارشی از عملکرد سال 95 در زمینه فروش قطعات و خدمات پس از فروش ارائه و برنامه های سال جاری را تشریح کرد. علی حداد در خصوص رونق کسب و کار شرکت و همچنین نمایندگان گفت: سال جاری را با اصلاح رویه سفارش گذاری و جلوگیری از هدر رفتن سرمایهها پیش خواهیم برد و امید است با سفارش گذاری هدفمند که توسط نمایندگان صورت پذیرفته است، بتوانیم نسبت به توزیع هر چه بهتر قطعات اصلی در سطح کشور و افزایش رضایت مندی مشتری گام بلندی برداریم. همچنین جهت افزایش سهم بازار، توزیع قطعات برند 2 با کیفیت قطعه اصلی و راه اندازی سیستم حداقل موجودی تعمیراتی در نمایندگی ها که کاهش کمبود قطعات را منجر می شود، در دستور کار قرار دارد و در این حوزه نمایندگی ها نقش پررنگ تری خواهند داشت. مدیر عامل شرکت خدمات فنی رنا در ادامه یادآور شد: نمایندگان متولی اصلی کسب سهم بازار هستند و همه نمایندگی ها باید جهت برگشت مشتریان در دوران وارانتی به شبکه نمایندگی ها تلاش کنند. خدمات و توسعه فروش قطعات مصرفی در دوران وارانتی خودرو، مدیریت بر قیمت قطعات با نگرش کمک به مصرف کننده نهایی و درآمدزایی بیشتر بر اساس توسعه سهم بازار قطعات از جمله مهم ترین مواردی هستند که در دستور کار قرار دارد. حداد درباره اهمیت رضایت مشتری گفت: تامین به موقع قطعات مهمترین عامل رضایت مشتری می باشد که در این راستا با شرکای تجاری مذاکراتی صورت گرفته است تا با ارسال بموقع قطعات موجبات رشد و تعالی شرکت خدمات فنی رنا را فراهم آوریم. به منظور افزایش رضایت مشتریان، برنامه ریزی های لازم جهت ایجاد باشگاه مشتریان و در پی آن شناسایی مشتریان وفادار و ارائه خدمات ویژه به آنها در سال جاری صورت پذیرفته است. وی تصریح کرد: کاهش زمان تعمیرات و توسعه امداد جادهای از دیگر برنامههای سال جاری شرکت خدمات فنی رنا اشد و امید است در سال جاری با تلاش و همت مضاعف یکایک اعضای خانواده بزرگ شرکت خدمات فنی رنا در سراسر کشور در جهت تحقق اهداف تعیین شده گام برداشته و همچون گذشته در عرصه خدمات پس از فروش خودروهای تجاری بدرخشیم.
گروه خودروسازی سایپا به منظور معرفی توانمندی ها و دستاوردهای مالی و اقتصادی در بازار سرمایه با حضور چشمگیر در دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فعالیت های مختلف این حوزه را در معرض دید علاقه مندان و متخصصان قرار داد. دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا شده است. هدف از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، آشنایی عموم مردم با مفاهیم بورس و آگاهی بخش در خصوص فعالیت در بازار سرمایه و همچنین بررسی فرصت های اقتصادی در این بازار است. گروه خودروسازی سایپا نیز در راستای معرفی توانمندی ها و دستاوردهای مختلف صنعتی و عملکرد مالی و بورسی خود، در نمایشگاه مذکور حضوری فعال دارد و بخشی از دستاوردها و موفقیت های خود را در معرض دید عموم علاقه مندان، متخصصان و کارشناسان قرار داده است. گروه خودروسازی سایپا با 15 شرکت تولیدی، بورسی و سرمایه گذاری شامل سایپا، پارس خودرو، زامیاد، سرمایه گذاری سایپا، رایان سایپا، پلاسکوکار، سایپا آذین، سایپا شیشه، سرمایه گذاری نیوان ابتکار، ایندامین، فنرسازی زر، رادیاتور ایران، سایپادیزل، سرمایه گذاری رنا و سپهر باستان در فضایی به مساحت 350 متر مربع در سالن خلیج فارس محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران حضور دارد. دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تا 29 فروردین ماه ساعت 9 تا 17 پذیرای عموم علاقه مندان، صنعتگران، متخصصان و کارشناسان است.
تحول در حوزه رضایت مشتری مدیون تلاش شبکه نمایندگیهاست
مدیرعامل سایپایدک گفت: تحولی که در حوزه رضایتمندی مشتری حاصل شده مدیون تلاش شبکه نمایندگیهای سایپا است. علیشاهی در دیدار با رؤسای انجمنهای صنفی نمایندگیها، با بیان این مطلب افزود: اقتصادی تر کردن خدمات و رونق بخشیدن به کسب و کار نمایندگیها در جهت افزایش رضایتمندی مشتریان از مهمترین برنامههای ما در سال جاری است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. وی ادامه داد: مدیرعامل گروه سایپا تاکید و توجه ویژهای به خدمات پس از فروش دارد و امسال نیز از سوی دکتر جمالی سال توسعه اعتماد و افزایش رضایت مشتری نامگذاری شده است. مدیرعامل سایپایدک یادآور شد: نگاه دکتر جمالی به خدمات، تحول گرایانه و جدید است و ما به عنوان متولی خدمات پس از فروش سایپا ضمن بهره مندی از رهنمودهای ایشان، باید از این نوع نگاه و رویکرد نو به عنوان یک فرصت برای افزایش کیفیت خدمات استفاده کنیم. وی همچنین با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح خدمات و امداد نوروزی و نقش موثر انجمنهای صنفی در این موفقیت، گفت: در طرح امداد نوروزی امسال شاهد کاهش میانگین زمان انتظار مشتریان بودیم. ضمن اینکه عملیات امدادی برای خودروهای گارانتی 28 درصد کاهش یافت که بیانگر افزایش کیفیت تولیدات است. علیشاهی در ادامه گفت: با تاکید مقام معظم رهبری و تلاش های دولت خدمتگزار شرایط اقتصادی مناسبتری در سال جدید پیش بینی می شود که نوید بخش روزهای بهتری برای صنعت خودروسازی کشور است. وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مفهوم اقتصاد مقاومتی در ارائه خدمات مطلوب و رضایت مشتری تجلی پیدا می کند و به این واسطه، ضمن کمک به افزایش تولید، در ایجاد اشتغال برای جوانان نیز سهیم هستیم. علیشاهی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در سال جاری مدیریت و اصلاح زنجیره تامین در دستور کار قرار خواهد گرفت تا قطعات با کیفیت و قابلیت رقابت برای شبکه تامین شود. وی ادامه داد: طرحها و برنامههای جدیدی در کارگروه های تخصصی بازرگانی و تامین در دست بررسی است که در نتیجه تصویب آنها، قطعات سایپایدک با قیمت و کیفیت رقابتی وارد بازار خواهند شد. پیش از سخنان مدیرعامل سایپایدک، غلامرضا محمدی قائم مقام مدیرعامل نیز در سخنانی با اشاره به رشد قابل قبول رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش سایپا در ماه های اخیر، گفت: بر اساس نظرسنجیها و آمار موجود، رضایت مشتریان از خدمات نمایندگیها در چند ماه اخیر رشد خوبی داشته و ما تا دستیابی به رضایت مطلوب مشتریان، این هدف را با جدیت دنبال میکنیم. وی با اشاره به توسعه فروش کارت طلایی برای تمامی خودروهای تولیدی گروه سایپا، گفت: به منظور افزایش رضایت مشتریان، ارائه خدمات سریع در نمایندگیها توسعه یافته و خدمات صافکاری و نقاشی تقویت خواهد شد تا متناسب با توسعه فروش کارت طلایی، خدمات مورد نیاز آن نیز در شبکه توسعه یابد. همچنین رمضان شرقی، قائم مقام مدیرعامل سایپایدک نیز در سخنانی با اشاره به تحقق برنامه فروش قطعات یدکی در سال گذشته، گفت: در 6 ماهه اول امسال باید 50 درصد برنامه پیش بینی شده محقق شود که شبکه نمایندگیها نقش بزرگی در این زمینه دارند؛ به همین منظور کارگروههایی برای تامین قطعه متشکل از نمایندگیها تشکیل خواهیم داد.