معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل عملیات ریل گذاری محور نقده - ارومیه تا پایان فصل بهار سال جاری خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ خیرالله خادمی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: در اجرای طرح های توسعه شبکه ریلی کشور اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال 96 در برنامه دولت قرار داشت که یکی از این استان ها آذربایجان غربی و اتصال شهر ارومیه به شبکه ریلی بود.
وی طول اتصال ریلی از مراغه تا ارومیه را 185 کیلومتر اعلام کرد و اظهارداشت: در سال های گذشته خط ریلی مراغه تا مهاباد به بهره برداری رسیده بود.
معاون وزیر راه و شهر سازی طول روسازی و زیرسازی خط مزبوراز مهاباد تا ارومیه را 98 کیلومتر بیان کرد و گفت: در حال حاضر عملیات ریل گذاری 23 کیلومتر این مسیر از مهاباد تا نقده تکمیل و قطار آماده تردد در محور مدنظر است.
وی حد فاصل بین نقده - ارومیه را 75 کیلومتر اعلام کرد و افزود: خوشبختانه زیر سازی این محور تکمیل و هم اکنون عملیات ریل گذاری آن آغاز شده است.
خادمی در ادامه اظهار امیدواری کرد که عملیات ریل گذاری محور نقده - ارومیه تا پایان فصل بهار تکمیل و مردم از خدمات ریلی این مسیر بهره مند خواهند شد.
وی ارزش ریالی 185 کیلومتر خط ریلی مراغه تا ارومیه را یک هزار میلیارد تومان ومسیر 98 کیلومتر مهاباد تا ارومیه را 450 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: راه آهن به واقع مهمترین وسیله حمل و نقل در اقتصاد هر کشوری است که می تواند اقتصادی ترین نتیجه را با توجه به سرعت توان حمل بالا و مصرف اندک انرژی به بار آورد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: حمل و نقل امروز یکی از اجزاء مهم اقتصاد ملی محسوب می شود و بدلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی کشور دارد.
وی اظهارداشت: در ابتدای کار دولت یازدهم مقرر شد سه هزار و 500 کیلومتر ریل گذاری جدید در کشور انجام و استان های کرمانشاه، همدان، گیلان، آذربایجان غربی و کردستان به شبکه حمل و نقل ریلی متصل شود.
خادمی یادآورشد: استان های مدنظر تا پایان فصل بهار و در نهایت عمر دولت یازدهم به شبکه حمل و نقل ریلی متصل خواهند شد.