تولید مشترک پوشاک برندهای معروف در کشور
رئیس اتحادیه پوشاک از تحقق تولید مشترک پوشاک برندهای معروف در ایران خبر داد.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما، ابوالقاسم شیرازی در نشست خبری با اشاره به شناسایی ظرفیت تولیدهای پوشاک که امکان تولید درکشور را از دست داده اند افزود: این تولیدی ها با کمک سرمایه گذاران ایرانی که صاحبان برندهای خارجی در ایران هستند، تولید این نوع پوشاک را در کشور انجام خواهند داد.
وی با اشاره به تولید انبوه پوشاک با کیفیت ایرانی و عرضه آنها با برندهای خارجی گفت: این رویه رو به کاهش است و از این پس تولیدات این کارگاه ها با نام داخلی عرضه خواهد شد.
شیرازی جذب سرمایه گذاران خارجی را از دیگر دستاوردهای صنعت پوشاک تاکنون اعلام کرد و ادامه داد: پس از مذاکرات انجام شده کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان، تولیدات ایرانی براساس مد روز و با توجه به فرهنگ ایران اسلامی تولید می شود و کیفیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به علاقمندی روس ها به جایگزینی پوشاک ایرانی به جای پوشاک ترک گفت: با حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران، پوشاک با کیفیت در ایران تولید و بخشی از آن نیز صادر خواهد شد.
وی ارزش افزوده صنعت پوشاک را نسبت به دیگر صنایع قابل توجه دانست و افزود: ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال در این صنعت بسیار بالاست اما تولید در این بخش باید مدیریت شود تا برای مصرف کننده قابل قبول باشد.
شیرازی با اشاره به ایجاد اشتغال در صنعت پوشاک با سرمایه گذاری کم و بازگشت سرمایه سریع گفت: تاکنون 18 هزار مجوز کسب در صنعت پوشاک تهران صادر شده و 20 هزار نفر مشغول به فعالیت شده اند.
رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به راه اندازی کمپین حمایت از تولیدات داخلی گفت: این کمپین در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای استفاده از فضای مجازی و برای حمایت از تولیدات داخلی بزودی راه اندازی می شود.
شیرازی افزایش بهره وری و کاهش قیمت را در تولید پوشاک از دیگر فعالیت های دارای اولویت برای این اتحادیه دانست و تصریح کرد: دریافت حجم فعلی مالیات از این بخش بی عدالتی و در عین حال سازمان تامین اجتماعی نیز برای رونق این صنعت عامل بازدارنده است.