همه مردم باید بتوانند شکایات خود را در سامانه 135 ثبت کنند
وزیر دادگستری: سامانه 135، سامانه ای مردمی است و باید با برنامه ریزی تدابیری اندیشیده شود که مردم شهرها شکایات خود را در این سامانه ثبت کنند و روزانه بیش از هزاران گزارش مردمی در این سامانه ثبت شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نشست سالانه خود با مدیران کل سازمان تعزیرات حکومتی افزود: این سامانه باید به صورت صحیح اجرایی شود و با توجه به اینکه هم اکنون افراد عادی نیز از فناوری های جدید ارتباطی استفاده می کنند باید چنین سامانه هایی به صورت سهل الوصول و آسان در اختیار مردم باشد و علاوه بر ایجاد سایت برای ثبت شکایت مردمی باید شرایطی فراهم شود تا مردم از طریق تلفن همراه شکایات خود را ثبت کنند.
وزیر دادگستری ادامه داد: فناوری هر روز در حال پیشرفت است و مردم ما نیاز به استفاده ازفناوری را احساس کرده اند بر این اساس تشکیلات اداری نیازمند است تا با تمرکز ویژه و ارائه نرم افزار مناسب خود را در این چرخه فناوری جای دهد و حرفی برای گفتن داشته باشد اگر سامانه به صورت کلی اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می شود.
حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی همچنین درباره اجرای منشور حقوق شهروندی در بحث حمایت از حقوق مصرف کننده افزود: از طرف سازمان تعزیرات باید نامه ای به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده تنظیم شود تا ظرف مهلتی مشخص ، نرخ ها بر اساس قیمت تمام شده با سود متعارف فروش توسط خرده فروشان محاسبه و ابلاغ عمومی شود تا بعد از آن در صورت مشاهده تخلف با فرد متخلف برخورد مناسب صورت گیرد.
وزیر دادگستری همچنین درباره منشور حقوق شهروندی ادامه داد: آنچه در حقوق شهروندی از جمله دادرسی عادلانه و حقوق متهمان در درون دولت مطرح است، مخاطب مستقیم آن مدیران کل استان ها هستند و مهمترین واحد اجرای حقوق شهروندی در مجموعه دستگاه های دولتی، سازمان تعزیرات است.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه سازمان مسیر تحول خود را بخوبی طی می کند اما کمبود هایی هم وجود دارد، اظهار داشت: در این چند سالی که ما حضور داشتیم گام های ارزشمندی برداشته شد که باید با جدیت دنبال شود و هرچند با نقطه نظر مطلوب فاصله داریم که البته تیم حاضر تیمی با تجربه و با سابقه ای در مسائل قضایی است و دوستان باید از فرصت های موجود به خوبی استفاده کنند تا بتوانیم از کم و کسری های سازمان به خوبی عبور کنیم.
وی با توجه به نزدیکی پایان سال ادامه داد: مردم توقعات بزرگی از ما دارند اما باید به توقعات کوچکشان هم توجه کافی شود و برای آن ها این توقعات کوچک نیز مهم است و اگر آنگونه که باید به نیازهای روزمره مردم توجه نکنیم آثار فرهنگی بسیار بدی بر جامعه خواهد داشت و تعزیرات حکومتی مسئول است که در این زمینه با جدیت برخورد کند.
وزیردادگستری خاطر نشان کرد: مردم باید از دستگاه قضا، نیروی انتظامی و محیط های این چنینی مهربانی بینند و در تعزیرات باید سعی شود تا در برخورد با مردم در همه حال برخورد نرم و با احترام و در اجرای قانون منصفانه و قاطع باشیم و می شود هم به مردم احترام گذاشت و هم قاطعانه حکم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی افزود: باید به شرایط روسای شعبه ها توجه کرد و آرامش نسبی آن ها را مهیا کرد زیرا که این افراد قرار است حکم صادر کنند و اگر دستگاه به فکر نیرو های خود باشد و به آنها احترام بگذارد آنها نیز به مردم احترام خواهند گذاشت.
وی همچنین در ادامه درباره راه اندازی یگان حفاظتی و یگان اجرای احکام اظهار داشت: یگان حفاظتی کارهای زیادی باید انجام دهد از جمله حضور به عنوان مامور مراقب تیم گشت باید هرچه سریع تر اقدام و راه اندازی شود. پور محمدی گفت : با راه اندازی این یگان، سازمان از ظرفیت خوب و قوی تری برخوردار می شود.
وزیر دادگستری با اشاره به فعالیت کوله بران افزود : یکی از مواردی که سازمان را در استان های مرزی درگیر می کند فعالیت کوله بران است که غالبا به نام کوله بران و به کام قاچاقچیان مطرح می شود ؛ باید به این مساله توجه بیشتری شود و پیگیری انجام داد تا زمانی که این مسئله حل شود البته باید به صورت کلی تدابیری در این زمینه اندیشیده و مسئله اشتغال و درآمد ساکنان مرزها تدبیر شود.