توضیح مدیر عامل پست بانک درباره کسر حساب مشتریان؛
کسر 10 هزار تومان بابت ارسال پیامک
مدیرعامل پست بانک: کسر 10 هزار تومان از حساب مشتریان این بانک در 10 روز گذشته هزینه ارسال پیامک است.
خسرو فرحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صداوسیما افزود: پست بانک برای ارائه خدمات الکترونیکی و ارتباطات اینترنتی سرمایه گذاری های کلانی کرده است و براساس هماهنگی های انجام شده با بانک مرکزی و دستورالعمل های موجود ، سالانه 10 هزار تومان بابت ارسال پیامک به مشتریان از حساب های آنها کسر می شود.
وی با اشاره به اطلاع رسانی های صورت گرفته درباره کسر هزینه پیامک، گفت: پست بانک از طریق پیامک های اطلاع رسانی، جراید و رسانه ها کسر این هزینه را به اطلاع مشتریان رسانده است و کسانیکه تمایل به استفاده از خدمات پیامکی را ندارند می توانند انصراف خود را اعلام کنند.
فرحی افزود: در 10 روز گذشته بیش از 200 هزار نفر انصراف خود را از دریافت پیامک های اطلاع رسانی اعلام کرده اند و مشتریان حتی پس از پایان مهلت انصراف نیز می توانند با مراجعه به شعب پست بانک از دریافت پیامک های اطلاع رسانی انصراف دهند و مبالغ کسر شده را دریافت کنند.
مدیرعامل پست بانک تأکید کرد: برای استفاده از این نوع خدمات بانکی هیچ اجباری وجود ندارد و دریافت آن دراختیار مشتریان است.
فرحی همچنین به توافق روزهای اخیر پست بانک با صندوق ملی توسعه اشاره کرد و گفت: براساس این توافق قرار شده است پست بانک به شرکت های دانش بنیان وام اعطا کند.
وی درخصوص شرایط این وام افزود: این وام 12 درصد سود دارد و بازپرداخت آن 24 ماهه است و شرکت های دانش بنیانی که در سامانه معاونت فناوری ریاست جمهوری ثبت شده اند می توانند با مراجعه به پست بانک از این نوع وام بهره مند شوند.
فرحی افزود: قرارداد پست بانک با صندوق توسعه ملی رقمی بالغ بر 500 میلیارد ریال است که منابع جدید دراختیار پست بانک قرار می دهد و شرکت های دانش بنیان می توانند از این منابع استفاده کنند.
وی گفت: از روز شنبه دستورالعمل پرداخت این نوع وام به همه شعب پست بانک ارسال خواهد شد و شرکت های دانش بنیان بخصوص در حوزه کشاورزی می توانند با حضور در یکی از شعب پست بانک از این وام ها بهره مند شوند.