پخش زنده
امروز: -
با حضور معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور مسایل مربوط به جاده و راه شهرستان ماکو بحث و بررسی شد .
وی با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد ماکو
برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی افزود : با استفاده از این ظرفیت
میتوان ناوگان عمومی را در منطقه آزاد ماکو به بهترین صورت نوسازی و تجهیز
کرد .
معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده های کشور همچنین به فرسوده
بودن ماشین آلات راهداری در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت :با هماهنگی
مناطقه آزاد ماکو میتوان دستگاههای سنگین راهداری و راه سازی را به منطقه
وارد کرد
شریف پور نماینده مردم شهرستانهای ماکو
چالدران شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم دراین جلسه با اشاره به
امکانات نامناسب و فرسودگی ماشین آلات راهسازی این شهرستانها خواستار
مساعدت جدی مسئولان کشوری برای تامین امکانات شد .
وی در ادامه با
تاکید بر اهمیت بزرگراه بازرگان تبریز تصرح کرد : برابر هماهنگی و نشستهای
مشترک با وزیر راه مقرر شد برای احداث بقیه این بزرگراه از مرند تا بازرگان
از ظرفیت بخش خصوصی در قالب کنسرسیوم استفاده شود .
فرماندار ماکو هم
در این نشست با اعلام اینکه شهرستان ماکو با داشتن 1500 کیلومتر جاده دومین
شهر استان از لحاظ دارا بودن جاده به شمار می رود گفت : کمبود امکانات
راهسازی و فرسوده بودن آنها مهمترین مشکل راهداری در خدمات رسانی و
ساماندهی به این جاده هاست .
علی زاده نیمه کاره مانده جاده یولاگلدی به
زنگه و جاده معروف به شبکه افزود : بیش از 5 هزار خانوار روستایی از این
جاده ها تردد می کنند که لازم است با مساعدت مسئولان راهداری هرچه سریعتر
اعتبارات لازم برای اتمام این جاده ها تخصیص یابد .
وی همچنین با اشاره
به مشکلات مساکن مهر این شهرستان خواستار توجه جدی به 2200 نفر از
خانوارهای زیر کوهی در شهر ماکو و تخصیص زمین مناسب به آنها شد .