نخستین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی
نخستین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی ساعت 15 امروز 11 بهمن در سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ پس از فراخوان ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده پردازان از سراسر کشور حدود 70 ایده به دبیرخانه ایده بازار فرستادند که پس از دو مرحله داوری، 8 ایده برتر برای ارائه در روز 11 بهمن انتخاب شدند.
داوری نهایی نخستین رویداد ملی ایده بازار دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور داورانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استادان دانشگاههای امیرکبیر و شهید بهشتی و سرمایه گذاران این حوزه انجام شد.
در فراخوان رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی امیرکبیر از ایده پردازان خواسته شده بود ایدههای خود را در سه حوزه بازاریابی، بازارسازی و برندینگ محصولات بهداشتی آرایشی؛ فرمول جدید و نوآورانه محصولات بهداشتی آرایشی و بسته بندی جدید و نوآورانه محصولات بهداشتی آرایشی، تنظیم و ارسال کنند.
از ایده پردازان همچنین سئوال شده بود " ایده و یا اختراع شما برای راهاندازی یک کسب و کار سودآور و پایدار در صنعت بهداشتی آرایشی چیست؟"
ایدههای برتر و برگزیده براساس رأی هیئت داوران برای ارائه حضوری در ایده بازار لوازم بهداشتی وآرایشی عبارتند از:
-طرح های Beauty mirror از رضا فهمی
-تولید تانن پوسته پسته برای استفاده در صنایع آرایشی و شویندهها از شهرام فدائیان
- ماسک تیوپی ضد چین و چروک و روشن کننده از شیوا اسبری
- تولید نانو ماسک لیفتینگ صورت و بدن از جلبکهای دریایی خلیج فارس از فاطمه عیدی
- تولید و عرضه لاک نوین آرایشی از سولماز ولی زاده
- وسیله کمک آموزشی از سوزان خفایی
- مجموعه کرمهای گیاهی از دنیا پوی
- تهیه پد بهداشتی با استفاده از هیدروژل ابریشم متعلق به انیس جعفری
در نخستین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی، فعالان صنایع و دانشگاه، سرمایه گذاران بخش خصوصی و سایر نهاد های مربوط دولتی و غیردولتی حضور خواهند داشت و صاحبان ایدههای برتر برای تولید و عرضه محصول ایده خود به بازار، وارد مرحله جدید عقد قرارداد با خریداران آن ایده خواهند شد.
حمایت از ایجاد مراکز ارائه خدمات پشتیبان "ایده تا بازار" و نهادهای واسط حقوقی، مالی، فنی و اداری در موضوعهای اولویت دار علم و فناوری، یکی از اقدامات ملی راهبرد کلان 3 نقشه جامع علمی کشور است.
دبیرخانه ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکنون 19 ایده بازار در حوزههای تخصصی و عمومی برگزار کرده است.