وجود کودک بیش فعال در تمام مدارس کشور
دبیر علمی پنجمین همایش علوم اعصاب پایه و بالین گفت: متأسفانه هیچ کلاس درسی در کشور نداریم که کودک بیش فعال نداشته باشد.
محمد قدیری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در همایش امسال سعی کردیم تمام دستاوردهای حوزه علوم
اعصاب از بدو تولد، دوران کودکی، جوانی و سالمندی را مورد بررسی قرار دهیم.
وی گفت: با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش می رود، در این همایش، نشست های تخصصی برای بررسی اختلالات اعصاب در دوره سالمندی را بررسی می کنیم.
قدیری با بیان اینکه از جمله اختلالات شایع در جامعه اختلال خواب است که در این همایش به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد افزود: اختلالاتی همچون بیش فعالی و اوتیسم در جهان رو به افزایش است و جامعه علمی و خانواده ها نسبت به این دو اختلال و شناسایی علائم آن حساسیت بیشتری دارند.
دبیر علمی این همایش گفت: هیچ کلاس درسی بدون کودک مبتلا به بیش فعالی نداریم و با توجه به ضرورت شناسایی این بیماری در کودکی باید آگاهی جامعه نسبت به این بیماری ها افزایش یابد.
این روانپزشک افزود: بیش فعالی در صورت درمان نشدن به افسردگی یا اعتیاد در بزرگسالی هم منجر می شود و طیف عظیمی از اختلالات روحی و روانی در کودکی خود را در قالب بیش فعالی نشان می دهد.
قدیری با بیان اینکه اعتیاد نیز از جمله مباحث مورد توجه در این همایش است گفت: بیماری اعتیاد شامل طیف گوناگونی از اختلالات روحی و جسمی است و شیوع بالایی در کشور دارد و باید این بیماری از طریق تمام سازمان های علمی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد تا دانش اعتیاد در جامعه افزایش یافته و بتوان آن را ریشه کن کرد.
قدیری افزود: متأسفانه در زمینه اختلالات روحی و روانی برنامه ریزی مناسبی در کشور وجود ندارد و باید توجه به این حوزه ها در اولویت برنامه های پیشگیری از اعتیاد قرار گیرد.