انجمن اولیا و مربیان نقش اتاق فکر در آموزش و پرورش را دارد
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان اداره که به مناسبت گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان برگزار شد گفت: کیفیت بخشی به امر آموزش در مدرسه می تواند با مشارکت اولیاء به بهترین صورت انجام شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، نصیری در جلسه شورای انجمن اولیاء و مربیان اداره ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان به راههای گسترش مشارکت اولیاء و مربیان و همچنین مهم ترین انتظارات اولیاء از مدیران پرداخت.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری به اهدافی همچون، حضور همه جانبه ی اولیاء و مربیان در تصمیم گیری های آموزشی و اداره ی مدرسه، استفاده مناسب از توانایی های تخصصی و مهارتی اولیاء، برگزاری جلسات مشترک اولیاء و مربیان به طور مستمر و قدردانی از فعالیت ها و همکاری های اولیاء در مدرسه اشاره کرد و افزود: اگر به دنبال جامعه ای پویا و با نشاط هستیم باید به نقش و جایگاه اولیاء و مربیان در امر تعلیم و تربیت توجه ویژه داشته باشیم. وی فرایند تربیت را یک فرایند پیچیده و تخصصی عنوان کرد و گفت: تربیت فرزندان بایستی از خانواده آغاز شود و در مدرسه به کمال برسد.
نصیری در ادامه اظهار کرد: « مشارکت های مردمی» یکی از عبارتهایی است که امروزه در آموزش و پرورش رایج شده و منظور از آن شیوه هایی است که به وسیله ی آن ها مردم با استفاده از توانایی های خود ، خدمات کمی و کیفی به آموزش و پرورش ارائه می دهند.
این مقام مسئول تصریح کرد: متولیان آموزش و پرورش در سطح کلان برآن شده اند ، ضمن نهادینه کردن مشارکت های مردمی و برنامه ریزی جهت جلب و جذب این مشارکت ها ، بخشی از نیازمندی های آموزشی و پرورشی را تأمین کنند. بدون تردید، این مهم می تواند با استفاده از قابلیت های گوناگون خانواده ها عینیت یابد. تجربه ی کشورهای موفق در آموزش و پرورش گواه این ادعا است که مشارکت اولیاء در ارائه ی خدمات آموزشی و پرورشی به مدرسه ها ، همواره با اثربخشی چشمگیر، ثبات برنامه ریزی و موفقیت همراه بوده است.