خوشبینی کارفرمایان فرانسوی درباره اوضاع اقتصادی کشورشان کاهش یافته است
به گزارش
سرویس بین الملل خبرگزاری
صدا و سیما؛ نتایج یک تحقیق در فرانسه نشان می دهد فضای تیره و تار اجتماعی حاکم بر این کشور، بر خوشبینی کارفرمایان و صاحبان صنایع فرانسوی تاثیر منفی گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، بر اساس اعلام سازمان ملل آمار و پژوهش های اقتصادی فرانسه (اینسه) در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرده است، شاخص فضای کسب و کار که ارزش میانگین آن در بلند مدت،100 واحد تعیین شده است در ماه ژوئن کاهش یافت و به 100 واحد رسید.
ارقام این شاخص که در واقع میزان چرخش رشد اقتصادی در همه بخش های اقتصادی یک کشور را نشان می دهد، اگر کمتر از 100 واحد باشد حاکی از آغاز مرحله ای نامطلوب از نظر اقتصادی در کشور مربوطه است و برعکس آن نیز درست است.
بر اساس اعلام نهاد پژوهش های اقتصادی مارکیت، شاخص مدیران خرید شرکت های تولیدی و کارخانه ای، شاخص اقتصادی که هر ماه با پرسش از مدیران خرید و تدارکات واحدهای تولیدی درباره میزان سفارش خرید مواد اولیه آنها برای تولید کالا در ماههای بعدی به دست می آید و در واقع پیش درآمدی برای وضع تولید و مشخص شدن سمت و سوی بازار در ماههای بعدی در کشور مورد نظر است، در ماه ژوئن به 49 ممیز چهار دهم درصد رسید.
رقم پایه و مرجع سنجش ارزشیابی شاخص تولیدات کارخانهای و صنایع در هر کشور و منطقه اقتصادی 50 واحد تعیین شده است. اگر رقم این شاخص، بالای 50 واحد باشد به معنای آن است که در این بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پایین تر از 50 واحد باشد به معنای افت رونق اقتصادی در بخش مربوطه است.