نائب رئیس اول اتاق اصناف از شرایط خدمات پس از فروش لوازم خانگی ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ابراهیم درستی افزود: تولید کننده داخلی و وارد کننده باید به مشکلات موجود در اسرع وقت رسیدگی کنند اما مدت ها طول می کشد که مشتری کالا را دریافت کند.
وی با اشاره به جعل و قاچاق اینگونه اجناس در دوران تحریم، اظهار کرد: باید اهداف گارانتی مشخص و خدمات پس از فروش برای کالاهای وارداتی روشن باشد.
درستی گفت: شرکت های وارد کننده باید ضمانت نامه هایی شفاف ارائه دهند ولی متاسفانه برای برخی مشکلات در لوازم خانگی، اینگونه اعلام می شود که شامل گارانتی نمی شود.
درستی ، شرایط کنونی و تعامل دولت و اصناف را مناسب توصیف کرد و افزود: رقابت باید همواره موجود باشد و ما نیز باید بخش های سنتی را به علم روز مجهز کنیم.
رئیس اتحادیه صوت، تصویر و تلفن همراه ادامه داد: با قاچاق کالا مخالف هستیم ولی با شرایطی که در مرز وجود دارد، بالاخره بخشی از کالاهای قاچاق وارد می شود اما خوشبختانه با این روند برخورد می شود.
درستی به کاهش قاچاق تلفن همراه اشاره کرد و گفت: از خدمات پس از فروش ناراضی هستم ، تولید کننده داخلی و وارد کننده باید به مشکلات موجود پس از فروش در اسرع وقت رسیدگی کنند اما مدت ها طول می کشد که مشتری کالا را دریافت نماید.
سلطان حسین فتاحی، عضو کانون تولیدکنندگان لوازم خانگی هم در مصاحبه بارادیو گفتگو اظهار کرد: سودجویان از مبادی غیر قانونی برندهای خارجی را وارد و ضمانت نامه های جعلی را در بسته بندی ها قرار می دهند؛ نباید اجازه واردات چنین محصولاتی داده شود؛ چه برسد به اجازه ارائه ضمانت نامه!
وی با اعلام اینکه اینگونه اقدامات در حوزه محصولات تولید داخل اتفاق نمی افتد، ادامه داد: این مسئله ناظر بر برندهای خارجی است که از سوی برخی سودجویان وارد کشور می شود که کارتن وسایل را تعویض و ضمانت نامه جعلی را در آن قرار می دهند.
فتاحی ، کنترل مبادی ورودی با موجب کاهش جعل گارانتی دانست و افزود: با کاهش تعرفه ها، جذابیتی برای قاچاق ایجاد نمی شود؛ ضمن اینکه در بازار نیز باید رقابت ایجاد شود و تولیدکنندگان کیفیت را افزایش دهند.