لزوم تبدیل جشنواره فیلم فجر به بازار فیلم
تهیه کننده فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» گفت: جشنواره فیلم فجر باید به بازار فیلم تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ حسین فرحبخش کارگردان فیلم سینمایی «آبنبات چوبی» در نشست خبری این فیلم در برج میلاد گفت: قبل از مردم مسئولان اقتصادی باید فیلم را ببینند چون اقتصاد اگر درست باشد خیلی از معضلات پیش نمی آید، خانواده ها باید بدانند اگر حقوق 2 میلیونی دارند و دخترشان ساعت 10 میلیونی دستش است پیگیر شوند که از کجا آورده است.
وی افزود: در چند نمایش فیلم با مستانه مهاجر و فرهاد اصلانی تصمیم گرفتیم در بخش هایی از فیلم تغییراتی بدهیم تا ریتم فیلم تندتر شود.
این کارگردان درباره بازیگرانش گفت: اگر فرهاد اصلانی نبود این فیلم را نمی ساختم، سحر قریشی هم باید در انتخاب نقش هایش بیشتر دقت کند چون کمک های اصلانی سبب شد که نقش او خوب شود، رضا عطاران نیز در نقشش بی نظیر ظاهر شد.
وی افزود: دو نکته را لازم می دانم بگویم اول اینکه دست رضا عطاران را بابت بازی زیبایش در فیلم و اینکه الان یک ماه است از پدرش مراقبت می کند می بوسم امیدوارم حال پدرش خوب شود، دوم اینکه از حیدری بابت برگزاری جشنواره تشکر می کنم که نظم را به جشنواره برگرداند، او نمی خواست برج میلاد کاخ رسانهها باشد؛ اما منتقدان مجبورش کردند که اینجا برگزار کند، این جشنواره از خیلی از لحاظ بهتر از دو سال قبل است.
عبدالله علیخانی تهیه کننده این فیلم گفت: قصه «آبنبات چوبی» مسائل اجتماعی را مطرح می کند و پس از خواندن فیلمنامه متوجه شدم ظرفیت لازم برای پرداخت دارد، در حال حاضر با توجه به شرایط اجتماعی بیشتر امکان پرداختن به قصه هایی از این دست وجود دارد.
وی افزود: ما از نتیجه کار راضی هستیم اما در اکران مردمی همه چیز بستگی به انتخاب تماشاگر دارد، یکی از نکات مثبت این فیلم آن است که نقش عطاران نسبت به فیلم های قبلی متفاوت است و این بستگی به پذیرش مخاطب دارد.
علیخانی گفت: در هیچ کجای دنیا جشنواره ای به شکل فجر وجود ندارد؛ این جشنواره بیشتر شبیه بازار فیلم است.
وی افزود: من برای ساختن یک فیلم به سه نکته توجه می کنم اول قصه، دوم همه گیر بودن و سوم نحوه سانسورهای آن، به نظرم «آبنبات چوبی» یک کار نو و زیبایی بود.
فرهاد اصلانی درباره حضورش به عنوان مشاور کارگردان در نشست خبری «آبنبات چوبی» گفت: در اصل اینجا، جای رضا عطاران است ولی به دلیل بیماری پدرش نتوانست در جلسه شرکت کند، من هم برای اینکه آقای فرحبخش تنها نباشد به جلسه آمدم.
وی افزود: من در فیلم «زندگی خصوصی» با فرحبخش کار کردم و سینمایش را دوست دارم خوشحالم که به من اعتماد کرد و دو مسئولیت را در فیلمش به من داد.
مستانه مهاجر تدوینگر این کار گفت: من کار خودم را در تدوین انجام دادم و حرفی برای گفتن ندارم و «آبنبات چوبی» برای اکران عمومی نیاز به اصلاح تدوین دارد.