رویترز:
انگلیس به شیوههای فناوری تبلیغات گوگل اعتراض دارد
خبرگزاری رویترز نوشت: آژانس ضد انحصارطلبی انگلیس اعلام کرده که گوگل از موقعیت غالب خود در حوزه تبلیغات دیجیتال سوء استفاده کرده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA) اعلام کرد که گوگل از روشهای ضدرقابتی در فناوری تبلیغات خود استفاده میکند که میتواند به هزاران ناشر و تبلیغکننده انگلیسی آسیب برساند.
«جولیت انسر» مدیر اجرایی موقت سازمان رقابت و بازار انگلیس (CMA) گفت: ما متوجه شدیم که گوگل از قدرت بازار خود برای جلوگیری از رقابت در مورد تبلیغاتی که مردم در وبسایتها میبینند، سوء استفاده میکند.
به گفته وی، بسیاری از کسبوکارها میتوانند با استفاده از تبلیغات برخط برای درآمدزایی، محتوای دیجیتالی خود را رایگان یا ارزانتر نگه دارند. میلیونها نفر در سراسر انگلیس به تبلیغات در این وبسایتها و برنامهها دسترسی دارند و از طریق آنها به خرید و فروش کالاها یا خدمات میپردازند.
گوگل در واکنش به این موضوع اعلام کرد که با دیدگاه CMA مخالف است و به آن پاسخ خواهد داد.
«دن تیلور» معاون تبلیغات جهانی گوگل گفت: ابزارهای فناوری تبلیغات ما به وبسایتها و برنامهها کمک میکند تا محتوایشان را تأمین کنند و کسبوکارها در هر اندازهای را قادر میسازد تا مشتریان جدید داشته باشند.
وی در ادامه افزود: گوگل همچنان به ارزشآفرینی برای تبلیغکنندگان در این بخش بسیار رقابتی متعهد است، اما هسته اصلی این پرونده بر تفسیرهای نادرست از بخش فناوری تبلیغات استوار است.
وزارت دادگستری آمریکا و کمیسیون اروپا نیز در حال بررسی فعالیتهای گوگل در زمینه فناوری تبلیغات هستند.
CMA اعلام کرد که گوگل احتمالا از سال ۲۰۱۵ از سلطه خود در هر دو طرف خرید و فروش زنجیره تأمین تبلیغات سوء استفاده کرده است.
به نوشته رویترز، مقامات ناظر میتوانند برای چنین تخلفی، جریمهای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی یک شرکت وضع کنند که مقدار آن به شدت تخلف بستگی دارد. همچنین، آنها میتوانند دستورات قانونی الزامآوری صادر کنند تا روند تخلف متوقف شود.
CMA اعلام کرد قبل از اینکه تصمیمی درباره گوگل اتخاذ کند، نظرات این غول فناوری را مورد بررسی قرار خواهد داد.