بیش از چهار میلیارد ریال به مسافران شاکی از دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در سال گذشته بازگشت داده شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون گردشگری اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی در نخستین جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در پی بررسی پروندههای تخلف مربوط به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری استان با محرز شدن تخلفات این مبلغ در نهایت به آنان بازگشته است.
یوسف بیدخوری با اشاره به مهمترین تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی افزود: بی دقتی در انعقاد قراردادهای مربوط به بسته سفر توسط دفاتر، اخذنکردن تاییدیه از طرف قرارداد، مغایرت مندرجات در قرارداد با خدمات ارائه شده، صدور بلیت غیر واقعی، عدم کنترل گذرنامه در دفاتر، اخذ اقامت و همچنین برگزاری تورهای زیارتی بدون اخذ مجوز از حج و زیارت از این جمله است.
وی گفت: نظارت و بازرسی با دقت کامل از دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی انجام میشود و بازرسان در نظارت خود با تاکید بر رعایت مفاد منشور حقوق گردشگر توانستهاند، قدم موثری در جهت کاهش اختلافات و همچنین جلسات کمیته فنی بردارند.
خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزارو ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.