پنجمین جلسه سلسله نشستهای حکمرانی قرآنی با موضوع نشست حکمرانی قرآنی در تقابل با حکمرانی سکولار در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین جلسه سلسله نشستهای حکمرانی قرانی در سخنانی با اشاره به صحبتهای جلسه قبل درخصوص جدایی دین از سیاست و قدرت پاپ در اروپا گفت: هیچگاه در اسلام جزم اندیشی جایی نداشته و حکم قرآن برای دانشمندان علوم طبیعی محدودیت ایجاد نکرده است.
حداد عادل اظهار کرد: بنده هفته گذشته صحبتی درباره واتیکان، سکولاریسم و قدرت پاپ در جامعه ایتالیا داشتم که بخشی از آن را تقطیع کردند و نسبت به آن اظهارنظر کردند.
وی افزود: پاپ چه تأثیری در دنیای امروز گذاشته است؟ تشریفات زیاد است، اما تاثیر کجاست. این پاسخ کسانی است که معتقدند پاپ قدرت را کنار گذاشته است و دین را از سیاست جدا کرده است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما سکولاریسم را در انقلاب اسلامی نقد میکنیم. ما از انقلابی صحبت میکنیم که نه تنها تاجبخش نبوده که تاجستان هم بوده و از دل انقلابی مردمی با تعداد زیادی شهید و جانباز بوجود آمده است.
حداد عادل تصریح کرد: امروز غربیها در مواجه با رژیم صهیونسیتی سکولاریسم را فراموش میکنند و این تناقض حرف و عمل آنها را میرساند.
وی ادامه داد: امیدوارم این جلسلات سبب شود توجه مان به این موضوع مهم سکولاریسم جلب شود و بدانیم این مهمترین چالش نظری و عملی در برابر مبانی انقلاب اسلامی است و ابعاد زیادی دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسئله آزادی و اصولاً علم و خانواده سکولار باید شناخته شود.
حداد عادل اضافه کرد: باید مراقب باشیم که دین را آنگونه عرضه کنیم که خدا خواسته است اگر این کار را بکنیم راه را بر سکولاریسم بسته ایم زیرا اگر راه را بر سکولارها باز بگذاریم بدعت گذاری و از دین اعراض میشود .
در این نشست شهریار زرشناس استاد فلسفه غرب و علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور دارند.
در جلسات گذشته موضوعاتی همچون «نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل امنیتی و اطلاعاتی کشور»، «نسبت حکمرانی قرآنی با نظام مسائل کشور»، «نظام ارتباطی و اطلاعرسانی میان دولتمردان و مردم در حکمرانی قرآنی»، «شیوههای سخن گفتن با مردم از منظر قرآن»، «نسبت حکمرانی قرآنی و نظام مسائل کشور و راهحلیابی مسائل کشور و نقشپذیری نظام دانشگاهی و اندیشگاهی در تحقق حکمرانی قرآنی» و «مفهومشناسی حکمرانی قرآنی» بحث و بررسی شده است.