ایلان ماسک:
درآمد تبلیغاتی توییتر ۵۰ درصد کاهش یافته است
مالک توییتر اعلام کرده که درآمدهای تبلیغاتی این شبکه اجتماعی تقریباً نصف شده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از
انگجت، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده که توییتر هنوز هم بیشتر از آنچه که به دست میآورد، پول خرج میکند.
ماسک نوشت: این شرکت به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بار بدهی سنگین، از یک جریان نقدی منفی مداوم رنج میبرد.
مالک توییتر میگوید: قبل از اینکه از هر چیز دیگری لذت ببریم، باید به جریان نقدی مثبت برسیم.
این اعتراف ماسک در هفتهای عنوان میشود که برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی توییتر شروع به پرداخت پول به برخی سازندگان از جمله تعداد انگشتشماری از اینفلوئنسرهای راست افراطی کرد.
ماسک همچنین قبلاً گفته بود تقریباً همه تبلیغکنندگانی که پس از مالکیت او در توییتر این پلتفرم را ترک کرده بودند، بازخواهند گشت.
بر اساس برآورد شرکت تحقیقاتی «سنسور تاور» (Sensor Tower)، مخارج تبلیغاتی توییتر در یک دوره دو ماهه ابتدای سال جاری میلادی با ۸۹ درصد کاهش به ۷.۶ میلیون دلار رسیده است.
به نوشته رویترز، توییتر همچنین باید سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار بابت بدهی شرکت از معامله ایلان ماسک بهره بپردازد.
این آخرین نشانهای است که نشان میدهد اقدامات ماسک برای کاهش هزینههای توییتر در سال گذشته و استحکام پایه مالی این شرکت کافی نبوده است.
همچنین به نظر میرسد «لیندا یاکارینو» مدیرعامل تازه منصوب شده توییتر، برای بازسازی پایگاه تبلیغاتی توییتر اقدامات تازهای انجام خواهد داد.