شبکه اجتماعی «تردز» برای رقابت با توییتر معرفی شد
شرکت متا، شبکه اجتماعی جدید «اینستاگرام تردز» را برای رقابت با توییتر منتشر کرد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از
انگجت، «تردز» برنامه مبتنی بر متن متا برای به رقابت با توییتر اکنون رسمی شده است.
متا ارائه خدمات جدید شبکه اجتماعی «تردز» را در سراسر جهان آغاز کرده، اگرچه تا زمانی که این شرکت به نگرانیهای بالقوه نظارتی رسیدگی نکند، این برنامه به خاطر نگرانیهای حریم خصوصی فعلا در اتحادیه اروپا در دسترس نخواهد بود.
بر اساس قانون مقررات حفاظت از دادههای عمومی (GDPR) اتحادیه اروپا، در حال حاضر امکان دانلود «اینستاگرام تردز» از گوگلپلی و اپاستور در کشورهای اروپایی به خاطر نگرانی از رعایت نشدن حریم خصوصی کاربران امکانپذیر نیست.
در حال حاضر، کاربران «تردز» با حساب اینستاگرام خود وارد اپلیکیشن و وبسایت میشوند. این شرکت نامهای کاربری موجود و وضعیت تأیید را به «تردز» منتقل میکند، اگرچه کاربران این گزینه را دارند که پروفایلهای خود را بیشتر سفارشی کنند.
مانند اینستاگرام، این شرکت به شدت به توصیههایی برای کمک به افراد برای کشف حسابهای جدید برای دنبالکردن تکیه میکند.
این سرویس به طور قابل توجهی شبیه توییتر به نظر میرسد اگرچه طراحی آن برای کاربران اینستاگرام هم آشناست؛ «تردز» از پُستهای متنیِ تا ۵۰۰ کاراکتر و همچنین عکسها و ویدئوها تا پنج دقیقه پشتیبانی میکند.
کاربران «تردز» همچنین میتوانند پاسخهای خود را محدود کرده، سایر کاربران را مسدود کرده و گزارش دهند.
پستهای «تردز» را میتوان به راحتی در استوری اینستاگرام کاربران به اشتراک گذاشت تا بیشتر دیده شود.
راه اندازی اپلیکیشن «تردز» توسط متا در بحبوحه آشفتگی توییتر صورت گرفته است.
در حال حاضر، بزرگترین سوالی که «تردز» با آن مواجه است این است که آیا شانس تبدیلشدن به یک جایگزین مناسب برای توییتر را دارد یا خیر.
از زمانی که «ایلان ماسک» مدیریت توییتر را در سال گذشته به دست گرفت، کاربران توییتر به پلتفرمهای جایگزینی مانند «ماستدون»، «بلو اسکای»، «T2» و دیگر نمونهها روی آوردهاند، اما تاکنون هیچ کدام به تعداد مخاطبان توییتر دست نیافتهاند. اما حالا «مارک زاکربرگ» و شرکت متا با بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام امیدوارند بتوانند با سرعت بیشتری نسبت به سایر رقبا حرکت کنند.