عضو هیئتمدیره شرکت ملی پست از حضور ۵۰ شرکت دانشبنیان در نمایشگاه صنعت پست خبر داد و گفت: تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند باعث گسترش و افزایش راندمان خدمات پستی میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست، نمایشگاه بینالمللی صنعت پست باهدف معرفی اکوسیستم پست کشور برای اولینبار با مشارکت دستگاهها، مراکز و بنگاههای مرتبط از ۸ الی ۱۱ خردادماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.
چمن زاد درباره شعار این نمایشگاه گفت: «اولین دوره نمایشگاه پست با عنوان "پست سکویی برای همه" باهدف گردآوری و همافزایی کنشگران و بازیگران صنعت پست برگزار میشود.»
وی با اشاره به اینکه خدمات شرکت پست از جابهجایی پاکت و اوراق به انتقال کالا و بسته تغییریافته افزود: «در حال حاضر با تحول اقتصاد دیجیتال و توسعه تجارت الکترونیک با رویکرد جدیدی از تقاضای کالا مواجه شدهایم که به موازات افزایش تقاضای جامعه خدمات ما باید رشد و ارتقا پیدا کند.»
رشد و توسعه صنعت پست با ایجاد همافزایی و تنظیمگری میان بازیگران
عضو هیئتمدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه یکی از اهداف این نمایشگاه معرفی صنعت پست و دستاوردهای آن به مسئولین و مردم است ادامه داد: «در این رویداد با برقراری تعامل و ایجاد همافزایی و ساماندهی بازیگران فعال در این حوزه در جهت توسعه و رشد صنعت پست گام برمیداریم. از طرف دیگر در این نمایشگاه پنلها و میزگردهایی با حضور فعالان و مسئولین در صنعت پست ایجاد میشود تا علاوه بر ایجاد محیطی گفتمانی به بیان چالش، ارائه راهکار و رفع نیاز بپردازند.»
وی ادامه داد: «چیزی که امروز میتواند باعث گسترش و افزایش راندمان خدمات پستی شود، تجارت الکترونیک و لجستیک هوشمند است که دو رکن مهم در این نمایشگاه محسوب میشود.»
عضو هیئتمدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه فعالیتهای پستی بهصورت اکوسیستمی و بههموابسته است اظهار کرد: «برخلاف باورهای موجود، پست تنها شامل شرکت پست نمیشود؛ بلکه صنعتی است که با ۵۰۰ مجموعه و نهاد دیگر در حال تعامل و فعالیت است.»
چمن زاد ادامه داد: «باتوجهبه اینکه متوسط سرانه کشور از خدمات پستی در کشور پایین است و اگر بتوانیم زیرساختها و بازیگران آن را به نحو احسن ساماندهی کنیم میتوانیم به منافع زیادی دست یابیم.»
وی اظهار کرد: «اگر به مفهوم عالی صنعت پست و مدیریت بازیگران صنعت پست دست پیدا کنیم و این امر توسعه و تحقق یابد، مزیتهای بسیاری مانند صرفهجویی در زمان، کاهش ترددها، کاهش آلودگی هوا و به دنبال آن رضایتمندی مردم را خواهد داشت.»
رئیس کارگروه اجرایی نمایشگاه صنعت پست ادامه داد: «برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با فعالیتهای شرکت ملی پست است و سعی کردیم با ایجاد برنامههای مختلف در نمایشگاه و نمایش فرایندهای پستی (از قبول تا رهسپاری و توزیع) آگاهیبخشی ایجاد کنیم.»
حضور ۵۰ شرکت دانشبنیان در نمایشگاه پست
چمن زاد با اشاره به اهمیت استفاده از دانش و فناوری در صنعت پست ادامه افزود: «اگر ما بخواهیم زیر ساختی فراهم کنیم که بتوانیم در سالهای آینده حرفی برای گفتن در این صنعت داشته باشیم نباید از استفاده فنّاوری در آن غافل شویم باتوجهبه این موضوع در این نمایشگاه ۵۰ شرکت دانشبنیان حضور دارند که برخی مستقل از شرکت ملی پست و برخی با حمایت مرکز نوآوری شرکت پست حضور دارند که امیدواریم بتوانیم با قرارگرفتن این اکوسیستم در کنار هم به دستاوردهای قابلقبولی برسیم.»
عضو هیئتمدیره شرکت ملی در ادامه گفت: «باتوجهبه اینکه امسال اولین دوره برگزاری این نمایشگاه است، فقط شرکتکنندگان داخلی حضور دارند؛ ولی امیدواریم بتوانیم در سالهای آتی با دعوت از کشورها از تعاملات فناورانه یکدیگر در جهت رشد و توسعه صنعت پست استفاده کنیم.»