رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و اسقاط خودروهای فرسوده، یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگیها و ترافیک کلانشهرها است.
رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: خودروهای تولیدی، مونتاژ و وارداتی به چرخه ترافیک اضافه میشوند و از طرفی به بحث اسقاط توجه جدی نمیشود و با این شرایط طبیعی است که کم کم خیابانهای ما تبدیل به پارکینگهای بزرگ میشوند.
وی با بیان اینکه در کل دنیا عمر مفید وسایل نقلیه برای تردد هفت سال است، ولی در کشور ما هیچ محدودیتی برای تردد وجود ندارد، تاکید کرد: حتماً باید موتور اسقاط در کشور روشن شود چون امروز تقریبا بیش از ۳۵ درصد وسایل نقلیه در کشور فرسوده است.
سردار هادیانفر در خصوص وضع اسقاط موتورسیکلتها نیز گفت: حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در کشور تردد میکنند که تقریباً ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه از آنها کاربراتوری و فرسوده است و از آنجایی که اغلب برای امرار معاش استفاده می شوند، لذا با اعمال سیاستهای تشویقی و عرضه تسهیلات مناسب باید به موضوع اسقاط در این حوزه توجه شود.
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای رفع نقاط حادثه خیز اظهارکرد: یکی از عوامل اصلی موثر بر تصادفات، نقاط حادثه خیز است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم جلسات خوبی در این خصوص با حضور رئیس جمهوری، معاون اول و وزیر کشور برگزار شده که مثمر ثمر واقع شده است.
وی افزود: حدود ۵۲۰۰ نقطه حادثهخیز در کشور وجود دارد که ۳۲۰۰ نقطه حادثهخیز در جادهها و مابقی در شهرها هستند و وزارت راه اعلام کرد ۳۵۰ نقطه را آشکار سازی و اصلاح کرده است.
سردار هادیانفر با بیان اینکه ۳۴ درصد از کل تصادفات در جادهها رخ میدهد که متاسفانه ۷۰ درصد از افراد جان خود را از دست میدهند، افزود: محورهای پرخطر ما ۸۰۰۰ نقطه است که آنها نیز باید آشکارسازی سپس اصلاح شود، همچنین ۸۸۰ نقطه پر تصادف جادهها نیز باید هرچه سریعتر اصلاح شوند.
رئیس پلیس راهور فراجا در پایان یاد آور شد: همانگونه که در جلسات مختلف با مسئولان گفتیم، یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوا و مشکل ترافیک کلانشهرها، توجه به عمر مفید وسایل نقلیه و اسقاط است.