بهره برداری از سازه پیچیده ایستگاه امام حسین مترو شیراز بیان گر دانش رفیع متخصصان ایرانی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا است.
اسدالله حاجیزمانی با اشاره به این موضوع که خط دوم مترو شیراز از میانرود آغاز شده و تا میدان امام حسین، فلکه گاز و کلبه سعدی امتداد مییابد، گفت: در مسیر اجرای این پروژه با قوس و شیبهای متعددی روبرو بودیم که اجرای پروژه را دشوار میکرد.
وی با تشریح برخی از این چالشها افزود: در مقاطعی با محدودیت عرض روبرو میشدیم که عبور دو دستگاه تی بی ام را از کنار یکدیگر سخت و دشوار میکرد و به موازات آن عبور از بستر رودخانه خشک نیازمند اتخاذ تدابیر ویژهای بود که در نهایت با موفقیت انجام شد.
او بیان داشت: ایستگاه امام حسین با سه هزار متر مربع زیربنا، به عنوان یک مرکز تقاطعی در میان خط اول و دوم مترو شیراز طراحی و اجرا شد. بهره برداری از سازه پیچیده بیان گر دانش رفیع متخصصان ایرانی و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا است.
حاجیزمانی احداث پروژه قطارشهری را بسیار پرهزینه توصیف کرد و اظهار داشت: در شرایط حاضر هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو با خریداری واگن به ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلار میرسد و متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا «ص» و شهرداری شیراز از عهده مسئولیتهای محوله سربلند بیرون آمدند.
این مقام مسئول اظهار داشت: قرارگاه خاتم النبیا (ص) افتخار دارد که پروژههای قطار شهری را در ده کلانشهر از جمله مشهد، تهران، تبریز، اصفهان، اسلامشهر و ... به طول ۳۳۸ کیلومتر و با احداث ۱۵۰ ایستگاه مترو با موفقیت به پایان رسانده است.