پخش زنده
امروز: -
عملیات حفاری مرحله نخست از خط دوم قطار شهری شیراز، به پایان رسید و ساخت ایستگاه آزادی از مجموعه ایستگاههای این خط، آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، یقطین مدیر سازمان حمل و نقل ریلی شیراز با بیان این که حفاری مرحله نخست خط دوم قطار شهری شیراز در حد فاصل شهرک میانرود تا میدان آزادی از سال ۹۴ آغاز شد، گفت: این خط به طول ۱۰ کیلومتر ساخته می شود.
او با اشاره به انجام ۱۰۰ درصد حفاری مسیر مرحله نخست از خط دوم قطار شهری شیراز، افزود: عملیات اجرایی ساخت ایستگاه آزادی قطار شهری آغاز و در قسمتی به شکل زیرزمینی اجرایی خواهد شد.
یقطین گفت: در این خط ۹ ایستگاه ساخته می شود که سه ایستگاه قهرمانان، امیرکبیر و امام حسین (ع) تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و تلاش می شود، بتوانیم ایستگاه استقلال را با فاصله ۲ ماهه به این ایستگاهها نزدیک کنیم.
او افزود: عملبات حفاری طبقه زیرین ایستگاه امام حسین (ع) که ایستگاه تبادلی خط ۲ محسوب میشود نیز رو به اتمام است و سازه آن در دستور کار قرار دارد.
اصنافی شهردار شیراز هم گفت: از نظر ریالی رقمی بیش از ٣٠٠ میلیارد تومان از ٢٥ بهمن ماه سال گذشته تا امروز ٢١ خرداد در مرحله نخست خط دو قطار شهری شیراز هزینه شده است.
او افزود: عملیات حفاری تونل غربی خط ۲ مترو که قبل از ایستگاه امام حسین (ع) متوقف شده بود با همت مجموعه قطار شهری، انجام شد و امروز با ورود دستگاه تی بی ام به ایستگاه آزادی، عملیات حفاری قطعه نخست خط ۲ پایان یافت.
شهردار شیراز گفت: برای تکمیل ۲۰ کیلومتر کامل خط ۲ از میدان میانرود تا میدان گلستان در کلبه سعدی تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل کامل این خط به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است.
به گفته اصنافی، ادامه مسیر خط ۲ از ایستگاه آزادی تا کلبه (میدان گلستان) به طول ۵ کیلومتر با ۳ ایستگاه ساخته می شود.