وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات شاهد و ایثارگران سراسر کشور گفت: مدارس شاهد میتوانند مدارس پیشرو در ایجاد الگوی تحول باشند.
نوری در توصیف و تبیین چنین مدارسی اظهار کرد: مدارس چند ساحتی مدارسی هستند که از حالت آموزش محوری و مدرک گرایی به مدرسه با مسئولیت اجتماعی رسیدهاند.
وزیر آموزش و پرورش راه رسیدن به چنین مدارسی را کیفیت بخشی به فعالیتهای مدرسه دانست و تاکید کرد: جشنوارههای دانش آموز محور را افزایش دهید، فعالیتها را متناسب با ذائقه دانش آموزان انجام دهید و موضوعی را به دانش آموزان تحمیل نکنید.
رئیس ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیتهای مدرسه در راستای سند تحول بنیادین تاکید کرد: هر مدرسه ای، هر ابتکاری را در زمینه اجرایی سازی سند انجام داد از او بپذیرید.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روابط انسانی در محیطهای اداری و آموزشی گفت: روابط تان با مجموعه از نوع روابط «تعلیم و تربیتی دوستانه» باشد، لذا مدیر موفق مدیری است که خودش را در اتاق مدیریت محصور نکند.
نوری در توصیف «ویژگیهای سلبی مدیریت» تصریح کرد: در قواعدی که منسوخ شده، در الفاظی که مردود و اعمالی که بی نتیجه اند، محصور نکنید.