وزیر آموزش و پرورش در ساری: احیا تربیت معلم، در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار دارد
یوسف نوری با بیان اینکه از ظرفیت نیروهای انسانی مازندران در توسعه فعالیتهای آموزش و پرورش استفاده میکنیم، افزود: فرهنگ در آموزش و پرورش در محوریت قرار نگرفته است، در حوزه فرهنگ با وجود کاستیها نتایج مثبتی دیده شده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حوزه فرهنگ نیاز به توجه بیشتر داریم، فرهنگ قوی میتواند از درونش اقتصاد و صنعت قوی را رشد دهد.
نوری با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ماموریتگرا نبوده و در حال حاضر تلاش داریم روند را اصلاح کنیم، افزود: لازم است حوزههای تربیتی اصلاح شود، کار در نظام آموزش و پرورش بسیار زیاد است، توازن بین رشتهها به حدی به هم خورده که انگار در کشور یک رشته داریم و همه هدفگذاری برای رشته تجربی است.
او گفت: ۴۰ هنرستان جوان در کشور ایجاد شده که ۱۷ هنرستان کشاورزی در استانهایی که قابلیتهای کشاورزی دارند ایجاد شده است.
وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: زمینه جذب مربیان جدید در دستور کار است و این اقدامات برنامهریزی در زمینه احیا سند تحول است.
نماینده ولی فقیه در مازندران هم در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران استان مازندران در زمان حضور وزراء تنها کارکردها و عملکردهای خودشان را مطرح نکنند بلکه از ظرفیت حضور وزراء برای توسعه استان استفاده کنند.
آیتالله محمدباقر محمدیلائینی افزود: آموزش و پرورش حرفها و گفتنیها زیادی دارد، اما طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش نیاز ضروری است.
امام جمعه ساری گفت: اینکه فقط افراد باسواد تربیت کنیم کافی نیست، بلکه باید فرد باسواد دیندار و در کنار آن یک مجاهد دلسوز برای کشور تربیت کنیم.
آیتالله محمدیلائینی تصریح کرد: دانشآموزان، امیدهای آینده ما هستند که از نظر فکر، بصیرت، عقلانیت و آگاهی باید غنی شوند، راهبرد ما این است که انسان دیندار انقلابی با بصیرت تربیت کنیم اگر توانستیم با حفظ راهبرد بخش خصوصی را دخیل کنیم اثر گذار است در غیر اینصورت خسارت است.
سید محمود حسینی پور افزود: اقدام وزیر آموزش و پرورش برای تهیه کاغذ کتابهای آموزشی از کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران بسیار ارزنده بوده و زمینه توسعه اشتغال در این استان را فراهم کرده است.
استاندار با بیان اینکه در مازندران ظرفیت مناسبی آموزشی در اختیار داریم و نیروهای تحصیلکرده مازندران در اقصی نقاط کشور و حتی در بسیاری از کشورها میدرخشند، گفت: آموزش و پرورش استان جایگاه رفیع و مناسبی دارد، اما ظرفیتهای مازندران بسیار بالاتر است و انتظار داریم که این ظرفیتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
او افزود: مازندران ظرفیت مناسبی در تولید محصولات کشاورزی با ۳ هزار و ۶۰۰ روستا دارد، اما متناسب با این بخش، تربیت نیروی انسانی مناسبی نداشتیم، خلا هنرستانهایی که زمینه توسعه کشاورزی را پر کند احساس میشود.