نشریه ایندیپندنت نوشت: بحران در ادارههای اورژانس پزشکی و درمانی در انگلیس، در مرگ بیش از ۱۵ هزار نفر در ۶ ماه دخالت داشته است.
بحران در ادارههای اورژانس پزشکی و درمانی در انگلیس، در مرگ بیش از ۱۵ هزار نفر در شش ماه دخالت داشته و در هر هفته بیش از ۵۰۰ بیمار به علت طولانی شدن انتظار برای دریافت خدمات درمانی اورژانسی جان خود را از دست داده اند.
بررسیهای کارشناسی نشان میدهد، شمار مرگ و میرهایی که قابل پیشگیری بوده، بیش از سه برابر بیشتر از دورهای است که مدت انتظار برای دریافت درمان اورژانسی در بیمارستان، در سطوح پیش از گسترش همه گیری عفونت ویروسی کووید-۱۹ قرار داشته است.
از دادههای داخلی دستگاه بهداشت و درمان ملی انگلیس که در اختیار نشریه ایندیپندت قرار گرفته چنین بر میآید که شمار بیمارانی که مجبور میشدند بیش از ۱۲ ساعت در بخش اورژانس انتظار بکشند از آوریل سال ۲۰۱۹ تاکنون چهار برابر شده است.
مسئولان بخش بهداشت و درمان از دولت خواسته اند، برای پایان دادن به بحران در دستگاه خدمات رسانی اورژانس پزشکی هر چه زودتر چاره اندیشی کند.
این در حالی است که بخش اورژانس پزشکی و درمانی و ادارهی آمبولانس ها، یکی از دشوارترین هفتههای ثبت شده را پشت سر گذاشته، زیرا هزاران تن از کارکنان و رانندگان آمبولانس ها، پرستاران و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان در اعتصاب به سر میبردند. روز جمعه اعلام شد پرستاران بار دیگر در روزهای ۱۸ و ۱۹ ژانویه دست از کار خواهند کشید.
در نتیجه اعتصابهایی که این هفته اتفاق افتاد، بیمارستانها و شرکتهای تامین آمبولانس در سراسر کشور، از بروز رویدادهای بحرانی خبردادند که به علت فشار بیش از اندازه بوجود آمد. از سوی دیگر، مسئولان بهداشت و درمان هشدار دادند، دستگاه بهداشت و درمان ملی انگلیس به شدت تحت فشار قرار گرفته است.
آدریان بویل، رئیس دانشکده سلطنتی اورژانس پزشکی گفت: بررسیهای علمی فراوانی انجام شده و همگی نشان داده اند اگر بیماران در بخشهای اورژانس، مدت زیادی در صف انتظار بمانند میزان مرگ و میرشان افزایش پیدا میکند. تاخیر و کاستن از مراقبتهای پزشکی و پرستاری خطرناک است. این آمار و ارقامی که کارشناسان مستقل و معتبر ارائه کرده اند آنچه را که پزشکان اورژانس از دیرباز میگفتند، تایید کرده است. این مشکل را میتوان برطرف کرد؛ در اواخر دههی ۱۹۹۰ میلادی هم مشکلات مشابهی داشتیم و توانستیم برطرف شان کنیم. مدیریت و اراده سیاسی لازم است تا این مشکل را حل و فصل کنیم.
آمارگران ناتالی تیخونوفسکی و استوآرت مک دونالد، بررسی تحلیلی دادهها را بر عهده داشتند. این بررسی نشان میدهد وضعیت دستگاه خدمات رسانی اورژانس در آوریل ۲۰۲۱ و پس از یک دوره توقف در فاصلهی ماه مه ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ به شکل چشمگیری رو به وخامت گذاشت. از آوریل سال ۲۰۲۱، افزایش شمار مرگ و میر مرتبط با ادارههای اورژانس پزشکی از یکصد مورد در هر هفته به بیش از ۵۰۰ مورد در ماه اکتبر جهش پیدا کرد.
نشریه فایننشال تایمز پیشتر، ارتباط احتمالی بین بحران در بخش مراقبتهای اورژانسی و افزایش شمار مرگ و میر را بررسی کرده بود.
دادههایی که ماهانه از سوی انجمن مدیران عامل شرکتهای خدمات رسانی آمبولانس ارائه شده نشان میدهد بیش از ۴ هزار بیمار در هر ماه به علت تاخیر در خارج از ادارههای اورژانس پزشکی و تاخیری که در سرعت پاسخ به درخواستهای اورژانسی اتفاق میافتد آسیب میبینند.
لوئلا واگان، پزشک ارشد مرکز افکارسنجی نافیلد تراست گفت: «شمار بیمارانی که در صفهای انتظار ادارههای خدمات رسانی اورژانس پزشکی و بخش تصادفات خدمات بهداشت و درمان ملی انگلیس، مدت طولانی تری منتظر میمانند تا در بیمارستان پذیرش شوند، بیشتر از هر زمان دیگری در مقایسه با دورههای رکورد گیری در گذشته است. وخامت نظام تامین اجتماعی و نبود سرمایه گذاری در بخش مراقبت و درمان خارج از بیمارستان، ریشهی اصلی این مشکل است.
وی افزود: کارکنان بیمارستانها نمیتوانند بیمارانی را که از نظر پزشکی سلامت هستند، زودتر از بیمارستان مرخص کنند تا تختها زودتر خالی شوند. این مشکل به علت مهاجرت گروهیِ پزشکان و پرستاران به دلیل نگرانی از حقوق و شرایط کاری نامناسب پیچیدهتر شده و به همراه افزایش بیماری در کارکنان درمانی و اقدامهای احتیاطی پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ویروسی کووید، خدمات رسانی را کُندتر میکند.