سرپرست مجتمع قضایی شهید باهنر تهران در مرکز ارتباطات مردمی قوهقضاییه به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود علی زاده امروز چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعه کنندگان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پروندههای آنها رسیدگی کرد.
سرپرست مجتمع شهید باهنر درباره درخواستهای مطرح شده در این دیدار گفت: دلیل مراجعات مردم به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه ریشه در این مسئله دارد که بسیاری از مردم جامعه از اطلاعات حقوقی برخورد نیستند و از اینکه چگونه شکایت و یا دادخواست خود را مطرح و تحت چه عنوان قانونی و حقوقی بیان کنند اطلاعات دقیقی ندارند بنابراین مجبور میشوند شکایتها و یا دادخواستهای متعددی ارائه دهند که همین مسئله باعث افزایش هزینه برای مراجعان و تکثیر پرونده میشود.
وی افزود: اگر مراجعان یک مسیر صحیح را انتخاب کنند سریعتر نیز نتیجه میگیرند، ولی برخی به لحاظ عدم آشنایی و تخصص ۶ پرونده مطرح میکنند که هیچکدام هم نتیجه نمیگیرد و این موضوع باعث تراکم کار در روند اطاله دادرسی میشود.
سرپرست مجتمع شهید با هنر بیان کرد: دومین نکته این است که یکسری از این مراجعان، افراد حرفهای هستند فرض کنید تاریخ اجاره محل استیجاری یک مستاجر تمام و دستور تخلیه نیز صادر شده است، ولی مستأجر با تشکیل پروندههای متعدد سعی دارد به محل استیجاری بازگردد یعنی حکم قانون را به عنوان فصل الخطاب و آخرین کلام قبول ندارد.
علی زاده اظهار کرد: سومین نکته این است که ریشههای پروندهها به مسائل اجتماعی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باز میگردد که همین موضوع باعث تشکیل پروندههای بسیاری شده است.
وی در ادامه گفت: تکانههای اقتصای باعث میشود اعمال مجرمانه بسیاری رخ دهد که منجر به پرونده شده و خروجی این موارد باعث میشود قاضی به جای رسیدگی به ۱۰۰ پرونده به ۳۰۰ پرونده رسیدگی کند و در نهایت اتقان آرا و احکام تنزل پیدا میکند.